اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس خبر داد

انعقاد تفاهم‌نامه احداث مترو هشتگرد به قزوین

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی از انعقاد تفاهم‌نامه احداث مترو هشتگرد به قزوین با شرکت چینی خبر داد.

انعقاد تفاهم‌نامه احداث مترو هشتگرد به قزوین

داوود محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: تفاهم‌نامه احداث مترو هشتگرد به قزوین با حضور استاندار قزوین، شهرداری و شورای شهر قزوین، نماینده بانک‌های استان قزوین، مدیران کل استان قزوین و نماینده مردم در مجلس با شرکت سیتیک چین منعقد شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار احداث مترو هشتگرد به قزوین از محل فاینانس تأمین شده است، افزود: مسئولان استان قزوین پس از اخذ مجوزهای لازم از معاونت نظارت راهبردی رئیس‌ جمهوری و مبادی ذی‌ربط نسبت به عملیات اجرایی این پروژه اقدام می‌کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: پس از اخذ مجوزهای لازم برای احداث مترو هشتگرد به قزوین مسئولان استان قزوین درباره جزئیات احداث این پروژه به بحث و گفت‌وگو پرداخته و در زمینه بازه زمانی اجرای عملیات و مدت زمان عملیات پروژه تصمیمات لازم را اخذ می‌کنند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر شرکت چینی سیتیک نیز باید مجوز لازم را از وزارت اقتصاد و امور خارجه کشور خود اخذ کند و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاونت راهبردی و نظارت ریاست جمهوری نیز باید نسبت به صدور مجوزهای لازم اقدام کنند تا زمان اجرای عملیات پروژه مشخص شود.

محمدی اضافه کرد: استان‌های تهران، البرز، قزوین و شهرهای هشتگرد و محمدیه به فاصله کمی از هم واقع شده‌اند که با احداث مترو هشتگرد به قزوین علاوه بر کاهش شدید در حجم ترافیکی اتوبان قزوین به تهران، ایمنی در دو خط ریلی و جاده‌ای افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه احداث مترو هشتگرد به قزوین عملکرد بین‌شهری خواهد داشت، بیان کرد: همچنین با عملیاتی و اجرایی شدن این پروژه در مصرف انرژی به طور فوق‌العاده‌ای صرفه‌جویی می‌شود.

این مسئول یادآور شد: هر قدر زیرساخت‌های راه‌های اساسی توسعه یابد در جذب توریست و گردشگر می‌توانیم گام‌های موثر و ارزنده‌تری برداریم.

محمدی افزود: با توسعه راه‌های اصلی و اساسی، پنجره اقتصادی روشنی به روی استان قزوین گشوده می‌شود.

انتهای پیام/77006/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول