اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره):

امام محمدباقر(ع) با جریانات انحرافی مبارزه می‌کرد

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: امام محمد باقر(ع) در زمان حیات خویش نسبت به مبارزه با جریانات انحرافی و ترویج اسلام ناب محمدی اهتمام داشت.

امام محمدباقر(ع) با جریانات انحرافی مبارزه می‌کرد

حجت‌الاسلام محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) به ویژگی‌های این امام همام پرداخت و بیان کرد: این همام در دوران حیات پربرکتشان به صورت علنی به تبیین معارف اسلامی و آموزه‌های وحیانی می‌پرداختند.

وی افزود: امام محمد باقر (ع) برای جلوگیری از تحریف دین به تربیت شاگردان فراوانی پرداختند و در مقابل فرقه‌های انحرافی ایستادگی کرده و برای نمایان کردن چهره واقعی اسلام ناب با بزرگان این فرقه‌های انحرافی به گفت‌وگو پرداختند و با کسانی که مبانی اسلام را زیر سئوال می‌بردند مقابله ‌کردند.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: امام محمد باقر (ع) به دلیل جایگاه علمی که داشتند و جهش علمی که در این دوران توسط این همام صورت گرفت لقب «باقر» به ایشان داده شد.

وی اضافه کرد: امام محمد باقر (ع) با تبیین معارف اسلامی در این زمان با هجوم فکری و فرهنگی مبارزه می‌کرد و با تربیت شاگردان مکتبی در شته‌های گوناگون، دشمنان را به زانو در آورد.

رجبی ادامه داد: امام پنجم در زمان حیات خویش به تشکیل شبکه فرهنگی اجتماعی اقدام کرد که این شبکه در زمان امام صادق (ع) تقویت شد و در زمانی که دسترسی به امام معصوم (ع) مشکل بود پیام اهل بیت (ع) توسط شاگردانشان به مردم می‌رسید.

انتهای پیام/78005/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول