اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی فرماندار همدان:

ناعادلانه بودن قیمت دلیل مناسبی برای استفاده از آرد نامناسب نیست

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان گفت: مسئولان به قیمت نان بی‌توجه نیستند، اما ناعادلانه بودن قیمت دلیل مناسبی برای استفاده از آرد نامناسب نیست.

ناعادلانه بودن قیمت دلیل مناسبی برای استفاده از آرد نامناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی محمدی صبح امروز در کارگروه تنظیم بازار شهرستان با تاکید بر بی‌کیفیت بودن نان در سطح شهرستان عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر نان اصلی‌ترین معضل خانواده‌های همدانی است.

وی تصریح کرد: عدم کیفیت فقط در کم‌فروشی نیست، بلکه متاسفانه مشاهده می‌شود که در پخت نان از آردهای نامرغوب نیز استفاده می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان ادامه داد: این موضوع از آنجایی آغاز می‌شود که توزیع آرد در سطح استان به دست واسطه‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: این افراد سودجو الزامی بر توزیع عادلانه آرد با کیفیت در سطح نانوایی‌ها ندارند که یکی از مهمترین علل کاهش کیفیت نان در سطح استان است.

وی با اشاره به قیمت نان تاکید کرد: مسئولین به قیمت نان بی‌توجه نیستند، اما ناعادلانه بودن قیمت دلیل مناسبی برای استفاده از آرد نامناسب نیست.

محمدی با تاکید بر دخالت دست‌های واسطه‌ای در الزامات روزمره مردم ادامه داد: در تولید تخم‌مرغ هم دست‌های واسطه‌ای مشاهده می‌شود که با جمع‌آوری تولیدات سایر تولیدکنندگان و بسته‌بندی آن و بدون توجه به مرغوبیت این تخم‌مرغ‌ها را وارد بازار می‌کنند و مردم با اعتماد به نام بند از محصول استفاده می‌کنند.

وی افزود: مسلما اجبار در لیبل کردن و تاریخ‌گذاری بر تخم‌مرغ‌ها روش مناسبی برای جلوگیری از این معضل است، اما با توجه به توان تولیدکنندگان و همچنین حساسیت این بازار نمی‌توان عجولانه تصمیم گرفت.

معاون بازرگانی شرکت غله همدان گفت: امسال در سطح استان گندم مرغوبی برداشت شده و از کشاورزان خریداری شده است که باعث افزایش کیفیت آرد و به تبع آن کیفیت نان می‌شود، اما متاسفانه کوتاهی‌ها در بخش نظارتی باعث می‌شود گاهی آرد مرغوبی به نانوایی‌ها نرسد.

علی رحمانی‌فر در خصوص مقدار خریداری گندم نیز خاطرنشان کرد: قبل از آغاز فصل خرید گندم پیش بینی خرید 45 هزار تن گندم را داشتیم که به طور کامل محقق شده است و 99 درصد مطالبات کشاورزان نیز پرداخت شده است.

وی با انتقاد از نحوه تخصیص بودجه در حوزه خرید گندم افزود: متاسفانه دولت با آغاز برداشت محصول بودجه خود را به استان‌های پیشرو در برداشت گندم می‌دهد و با گذشت زمان و رسیدن نوبت به استان‌های غربی بودجه اختصاص داده شده به پایان می‌رسد.

وی گفت: گاهی شاهد هستیم که مطالبات کشاورزان حتی بیش از یک ماه تا وصول فاصله دارد، این در حالی است که ما به آنها قول پرداخت 48 ساعته می‌دهیم.

انتهای پیام/89037/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول