اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

سیر صعودی زنان سرپرست خانوار نگران‌کننده است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: سیر صعودی تعداد زنان سرپرست خانوار در هر سال اسباب نگرانی بیشتر را فراهم کرده است.

سیر صعودی زنان سرپرست خانوار نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی پیش از ظهر امروز در جلسه مسئولان و مدیران حوزه زنان و خانواده استانداری اردبیل اظهار کرد: از 31 هزار خانوار تحت حمایت این نهاد، 57 درصد جمعیت تحت پوشش را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهد که این آمار هر سال در حال افزایش است به طوری که رقم سال گذشته 53 درصد بوده است.

وی ادامه داد: 9 درصد جمعیت استان اردبیل تحت حمایت نهاد انقلابی کمیته امداد هستند که ضرورت دارد جلوی روند سیر صعودی در افزایش زنان سرپرست خانوار گرفته شود چرا که این افزایش همراه با ‌آسیب‌های جدی فرهنگی و اجتماعی و برخی رنج‌های حوزه سلامت و شاخص‌های بهداشتی همراه است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل یادآور شد: از 14 هزار خانواری که به این نهاد مراجعه کرده‌اند بیش از 50 درصد آنها دارای مشکلات موردی بودند که با مراجعه به این نهاد از خدمات این مجموعه استفاده کرده‌اند.

زلالی تصریح کرد: 63 درصد مددجویان ما را ساکنان مناطق محروم  با ضریب محرومیت 7 و 8 تشکیل می‌دهد که کمیته امداد سعی دارد در ارتقای شاخص‌های بهداشتی و سلامتی و تامین معاش آنها یک حرکت جدی و اساسی را انجام دهد.

این مسئول گفت: توانمند‌سازی خانواده‌ها و ارتقابخشی به این شرایط جزو ضرورت‌ها و برنامه‌های اولویت‌دار است که کمیته امداد سعی کرده آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج را مورد توجه قرار دهد تا دختران دم‌بخت تحت پوشش این نهاد بتوانند ازدواج عقلانی همراه با آسان‌گیری در برگزاری مراسمات را انجام دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ضریب طلاق در بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد را کمتر از یک درصد عنوان کرد و افزود: سلامت زنان سرپرست خانوار از دیگر تاکیدات ما است که در مناطق محروم و مرزی سعی بر این است تا با یک رویکرد جدی و اساسی بتوان این مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کرد.

زلالی با اشاره به اعتبارات اندک و محدود اختصاص یافته برای طرح غربالگری زنان بیان کرد: اکثر زنان ما امروز با بیماری‌های صعب‌العلاج و سرطان روبه‌رو هستند به طوری که استان اردبیل جزو چهار استانی است که در آن بیماری سرطان به ویژه سرطان سینه زنان شایع است که ضرورت دارد به نحوی تامین اعتبار امکانات انجام شود و با آزمایش‌های به موقع جلوی شیوع این بیماری‌ها گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود گفت: ما در ارتقای شاخص‌های سلامت زنان سرپرست خانوار و اجرای غربالگری در این زمینه از منابع داخلی استفاده کردیم ولی امیدواریم به سمتی حرکت کنیم تا به دلیل ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج و سرطانی بیشتر از 3 هزار و 100 کودک یتیم در استان اردبیل بر این تعداد افزوده نشود.

انتهای پیام/62003/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول