اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس خبر داد

جزئیات فعالیت مراکز دارالقرآن کریم/آغاز ترم اول کلاس‌های دارالقرآن از امروز

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به جزئیات فعالیت مراکز دارالقرآن کریم اشاره کرد و گفت: کلاس‌ها در ترم اول از 15 مهر آغاز شده و تا 30 آذر ماه ادامه دارد، که 2 جلسه در هفته و در نهایت 20 جلسه برای ترم اول پیش‌بینی شده است.

جزئیات فعالیت مراکز دارالقرآن کریم/آغاز ترم اول کلاس‌های دارالقرآن از امروز

حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، به جزئیات فعالیت مرکز دارالقرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: دستیابی به حیات طیبه و سبک زندگی اسلامی در ابعاد فردی، اجتماعی آن که در سند بنیادین آموزش و پرورش مورد تأکید قرار گرفته است، میسر نیست، مگر با توسعه فرهنگ قرآن و عترت؛ در همین راستا فعالیت‌های فوق برنامه برای شناسایی و پرورش استعدادهای بومی و مذهبی و تربیت دانش‌آموزان در تراز جمهوری اسلامی ایران برنامه‌‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس توجه به قرآن کریم در همه ابعاد و آموزش‌های مختلف قرآنی بیش از همه اثربخش است و ارتقای سطح آموزش قرآن برای همه اقشار و آحاد ملت شریف ایران اسلامی به ویژه دانش‌آموزان، مسئولین امر را بر آن داشت تا مراکز دارالقرآن را راه‌اندازی کنند.

کفاش اضافه کرد: بر اساس مصوبه مورخ 30 شهریور 87 شورای عالی آموزش و پرورش پس از اجرای طرح مراکز دارالقرآن در سنوات گذشته و تجربه مدارس قرآن بر اساس سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش با تأثیر بر کیفیت‌بخشی و اثرگذاری مراکز دارالقرآن در سراسر کشور، این طرح احیا می‌شود.

وی به اهداف فعالیت مراکز دارالقرآن اشاره کرد و گفت: «تلاش برای ایجاد انس بیشتر با قرآن کریم و ارتقای سطح آموزش عمومی و تخصصی قرآن دانش‌آموزان سراسر کشور در تمامی دوره‌های تخصصی به منظور تحقق اهداف آموزش عمومی قرآن»، «تقویت بنیه اعتقادی و رفتاری دانش آموزان و غنی‌سازی اوقات فراغت آنان در مقابل تهاجم فرهنگی»، «جذب حداکثری و مشارکت دانش‌آموزان در توسعه و تعمیق قرآن در جهت کاربردی کردن و مفاهیم غنی آن در زندگی» و «شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی دانش آموزان» از اهداف ایجاد این مراکز دارالقرآن است.

وی به با بیان اینکه مراکز دارالقرآن زیر نظر اداره آموزش و پرورش هر منطقه با مسئولیت مدیر مرکز اداره می‌شود، افزود: مدیر مرکز از میان فرهنگیان رسمی و مجرب آموزش و پرورش که آشنا به علوم قرآنی بوده با پیشنهاد معاون پرورشی و تربیت بدنی ادارات و ابلاغ رئیس اداره آموزش و پرورش مربوطه به صورت موظف منصوب و از مزایای مصوب مدیران آموزشی برخوردار می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به برنامه آموزشی این مراکز اشاره کرد و به خبرنگار فارس گفت:‌ دوره‌های آموزشی و برنامه زمان‌بندی دوره‌ها با توجه برای هر سطح، 30 جلسه 90 دقیقه‌ای تعیین می‌شود و کلاس‌ها در ترم اول از 15 مهرماه آغاز شده و تا 30 آذرماه ادامه دارد، که 2 جلسه در هفته و در نهایت 20 جلسه برای ترم اول پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: ترم دوم از 15 بهمن آغاز شده و تا 15 اردیبهشت ادامه دارد که دو جلسه در هفته و در مجموع 20 جلسه در این ترم برگزار خواهد شد و در نهایت ترم سوم از 10 تیرماه آغاز شده و تا 20 مردادماه ادامه دارد که سه جلسه در هفته و در مجموع 18 جلسه برگزار می‌شود.

کفاش افزود: مراکز دارالقرآن در کنار کلاس‌های قرآن می‌توانند برنامه‌ها و فعالیت‌های امام شناسی، مهدویت، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه،‌احکام، تواشیح، مداحی مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی برگزار کنند و برنامه‌های جذب ورزشی، اردوهای زیارتی و سیاحتی، سرودهای قرآنی، پخش فیلم با رویکرد قرآنی برابر مقررات داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: تمام مراکز دارالقرآن موظفند مطابق محتوا و منابع تعیین شده از سوی اداره کل قرآن، عترت و نماز معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش فعالیت کنند.

وی در خصوص ترکیب اعضای شورای دارالقرآن نیز گفت:‌ترکیب اعضا شامل مدیر، دو نفر از نماینده از مربیان دارالقرآن، یک کارشناس قرآن به معرفی آموزش و پرورش، یک نفر صاحب‌نظر تعلیم و تربیت به معرفی آموزش و پرورش، یک نفر از والدین قرآن آموزان و یک نفر از افراد خیر و معتمد محل به انتخاب 5 عضو دیگر، است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول