اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان و فعالان عرصه‌های نظام مهندسی صورت گرفت

برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان و برگزیدگان صنعت تاسیسات و مکانیک اردبیل

اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان و برگزیدگان صنعت تاسیسات و مکانیک استان اردبیل با حضور مسئولان استانی و همچنین فعالان این حوزه برگزار شد.

برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان و برگزیدگان صنعت تاسیسات و مکانیک اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که پیش از ظهر امروز در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، مسئول فنی گروه صنعتی گیتی‌پسند در سخنانی اظهار کرد: این مجموعه تولیدی و صنعتی با 12 مجموعه تحقیقاتی خود و 25 مجموعه الکترونیک، فیزیک، معدن، برق، نانو و ... در مدت 16 سال تلاش خود سعی کرده تا در عرصه صنعت، کشاورزی و ساختمان ارائه خدمات کند.

کاویانی گفت: این گروه صنعتی در سه حوزه شهرسازی و ساختمان صنایع شیمیایی و پلیمری و صنایع کشاورزی و دامپروری اقدام به محصولات متنوع می‌کند تا در فصل سرما بکوشد تا در ارائه خدمات به تولیدکنندگان بخش‌های فعالیت جدی را انجام دهد.

وی افزود: در حوزه کشاورزی این شرکت بزرگترین تولیدکننده لوله قطره‌ای است به طوری که سالانه با تولید بیش از 157 هزار کیلومتر لوله آبیاری مدرن سعی می‌کند تا مصرف بهینه در این زمینه به همراه الگوی درست تبلیغ و ترویج کنیم.

مسئول فنی گروه صنعتی گیتی‌پسند با اشاره به مصرف بسیار زیاد ایرانیان در حوزه انرژی، آب، دارو، نان و صنایع غذایی بیان کرد: ایرانیان به عنوان اسراف‌کار‌ترین مردمان روی زمین سه برابر مصرف متوسط جهانی آب مصرف می‌کنند به طوری که اگر امروز می‌خواهیم تبلیغ کنیم تا 25 درصد کاهش مصرف آب اتفاق بیفتد باید تبلیغ در حوزه آب شرب این برنامه‌ریزی و تبلیغات باید در حوزه کشاورزی باشد چراکه بیش از 85 درصد مصرف آب در این بخش اتفاق می‌افتد.

کاویانی با یادآوری اینکه در مصرف انرژی نیز باید سعی کنیم تا با استفاد از دیوارها و سقف بتنی این مصرف کاهش پیدا کند، گفت: مصرف انرژی در ایران بیش از 210 هزار میلیارد تومان برآورد شده به طوری که مصرف کل اتحادیه اروپا 80 میلیارد دلار است که کمتر از رقم مصرف انرژی در ایران است و حتی کشور چین با یک میلیارد و 200 میلیون جمعیت مصرف انرژی کمتر از ایران دارد.

وی ادامه داد: یک سوم تولید ناخالص ما را این مصرف در بر می‌گیرد به طوری که پنچ برابر یارانه‌ای که به مردم می‌دهیم در طول سال انرژی مصرف می‌کنیم که معادل 210 هزار میلیارد تومان است.

مسئول فنی گروه صنعتی گیتی‌پسند تصریح کرد: شدت مصرف انرژی به حدی است که 9 برابر ما انرژی مصرف می‌کنیم که عمده مصرف در نیروگاه‌ها است که 70 درصد آن پرت مصرف شده و41 درصد مصرف ساختمانی نیز سهم مصرف ساختمانی است که زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا بتوان بیش از گذشته در این حوزه صرفه‌جویی انجام داد.

کاویان ادامه داد: در اغلب ساختمان‌های ما مصرف انرژی بسیار بالا بوده که این مصرف عمدتاً در بخش پوسته ساختمان اتلاف انرژی انجام شده که ما با عملی شدن مبحث 19 قانون مقررات ملی ساختمان سعی کردیم تا این میزان را با تولید دو نوع محصول پوشش رنگ عایق و همچنین تولید عایق‌های ضد امواج بتوانیم این مصرف را به حداقل برسانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم از سه پیشکسوت صنعت تاسیسات و مکانیک استان اردبیل از بین 10 منتخب سید نجف رئیس‌زاده، نبی ملاطفی، بهروز معز، شاهین خدامرادزاده، شمس‌الدین یعقوبی، اصغر صداقتی، خداداد حنفی، اکبر عزیزی، عزیز بیرون برمکی و همچنین مدیران کل نوسازی و تجهیز مدارس و فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به خاطر رعایت مقررات ایمنی و تجهیزات مناسب ساختمانی قدردانی شد.

انتهای پیام/62001/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول