اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد قرآنی مدرسه علمیه امام رضا (ع) خبر داد

تحصیل 160 حافظ قرآن کریم در مدرسه امام رضا (ع)

مسئول واحد قرآنی مدرسه علمیه امام رضا(ع) با اشاره به تحصیل 160 حافظ قرآن کریم در مدرسه علمیه امام رضا (ع) گفت: از این تعداد، 45 نفر حافظ کل قرآن کریم هستند.

تحصیل 160 حافظ قرآن کریم در مدرسه امام رضا (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدحسین ضیایی‌نیا در محفل انس با قرآن کریم که شنبه شب در مدرسه علمیه امام رضا (ع) برگزار شد، با تبریک دهه مبارک ولایت بیان کرد: مدرسه علمیه امام رضا (ع) از سال 79 فعالیت خود را با محوریت بسترسازی برای تثبیت حافظان قرآن کریم آغاز کرده و تا کنون دستاوردهای بسیاری در این زمینه داشته است.

وی آموزش حافظان قرآن کریم را از دیگر اهداف مدرسه علمیه امام رضا(ع) دانست و تصریح کرد: اگر طلبه‌ای از آموزه‌های قرآنی در ترویج دین اسلام استفاده نکند دچار مشکلات بسیاری خواهد شد.

مسئول واحد قرآنی مدرسه علمیه امام رضا (ع) از برگزاری یک‌هزار و 800 ساعت کلاس قرآنی در مدرسه مذکور خبر داد و گفت: در سال گذشته 15 کلاس قرآنی برگزار و هر کلاس با برگزاری 120 جلسه به کار خود پایان داد.

وی با بیان اینکه طلاب مدرسه امام رضا (ع) در حفظ قرآن کریم پیشرفت مطلوبی داشته‌اند، تصریح کرد: طبق آزمونی که در سال گذشته برای تعیین وضعیت حفظ طلاب این مدرسه برگزار شد، بالای 70 درصد افراد دو جزء قرآن کریم را حفظ کرده‌اند.

ضیایی‌نیا به تشکیل شورای قرآنی مدرسه امام رضا (ع) اشاره کرد و یادآور شد: این شورا به صورت داوطلبانه تشکیل شده و برگزاری این محفل انس با قرآن کریم با حضور اساتید برجسته قرآنی کشور و تلاوت حمید شاکرنژاد رتبه اول مسابقات قرائت بین‌المللی نخستین حرکت فرهنگی این شوراست و دیگر برنامه‌های قرآنی مدرسه امام رضا (ع) نیز به همت این شورا برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال جاری 16 کلاس حفظ و تثبیت در مدرسه امام رضا (ع) برگزار شده است که امیدواریم این کلاس‌ها بستری برای پیشبرد وضعیت حفظ طلاب این مدرسه باشند.

ضیایی‌نیا با اشاره به اینکه 160 نفر از طلاب مدرسه علمیه امام رضا (ع) حافظ قرآن کریم هستند، یادآور شد: از این آمار 45 نفر کل قرآن کریم،‌ 25 نفر 20 جزء، 40 نفر 10 جزء و 50 نفر نیز کمتر از پنج جزء قرآن کریم را حفظ کرده‌اند.

مسئول واحد قرآنی مدرسه علمیه امام رضا (ع)، قرائت قرآن کریم با عنوان ندای ملکوت در شنبه شب‌ها را یکی دیگر از فعالیت‌های قرآنی این مدرسه خواند و افزود: این مدرسه علمیه برای فعالیت‌های قرآنی به خصوص بخش حفظ از ظرفیت‌های خود استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از طلاب مدرسه امام رضا (ع) در مسابقات استانی و کشوری قرآن کریم در بخش‌های مختلف جایگاه‌های برتر را کسب کرده‌اند، خاطرنشان کرد: طلبه‌ای که از آموزه‌های قرآنی در راستای تبلیغ داخلی و به خصوص خارجی استفاده کند، موفق‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/78016/گ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول