اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از برگزاری لیگ منطقه جنوب بیس‌بال کشور گزارش می‌دهد

قهرمانی بوشهری‌ها و اظهارنظر مربی ژاپنی درباره استعدادهای بیس‌بال ایران

دور رفت مسابقات لیگ برتر بیس‌بال منطقه جنوب کشور به میزبانی کرمان و با قهرمانی تیم بوشهر برگزار شد.

قهرمانی بوشهری‌ها و اظهارنظر مربی ژاپنی درباره استعدادهای بیس‌بال ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، دور رفت مسابقات لیگ برتر بیس‌بال منطقه جنوب کشور به میزبانی کرمان و با قهرمانی تیم بوشهر برگزار شد.

*لیگ برتر بیس‌بال کشور در دو منطقه شمال و جنوب برگزار می‌شود

دبیر انجمن بیس‌بال کشور گفت: لیگ برتر بیس‌بال کشور در دو گروه شمال و جنوب و با شرکت 9 تیم برگزار می‌شود.

کیوان صفائیان در حاشیه برگزاری مسابقات لیگ بیسبال منطقه جنوب کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در کرمان اظهار داشت: مسابقات لیگ برتر بیس‌بال قهرمانی کشور با حضور 9 تیم در قالب دو منطقه شمال و جنوب کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: در لیگ منطقه جنوب چهار تیم کرمان، بوشهر، کیش و اصفهان در دور رفت با یکدیگر پیکار کردند که تیم بوشهر موفق شد با غلبه بر سایر رقبا عنوان نخست دور رفت این مسابقات را به‌ خود اختصاص دهد.

دبیر انجمن بیس‌بال کشور با ابراز رضایت از میزبانی کرمان در این دوره از مسابقات گفت: هر زمانی که کرمان میزبان برگزاری مسابقات باشد خیال ما آسوده است، کرمان امکانات خوبی از جمله زمین چمن مصنوعی شهید سلیمی‌کیا در اختیار دارد.

صفائیان درباره سطح این دوره از مسابقات بیان داشت: جدای از تیم‌های بوشهر و کرمان که همواره در بین مدعیان کشور جای داشته‌اند، تیم باسابقه اصفهان نیز در این مسابقات حضوری خوبی داشت و تیم کیش هم در نخستین حضورش نشان داد، می‌تواند در آینده حضوری پررنگ‌تر و موفق‌تر در مسابقات داشته باشد.

وی بعد مسافت را یکی از اصلی‌ترین دلایل تقسیم‌بندی مسابقات لیگ برتر بیسبال کشور به دو گروه شمال و جنوب عنوان کرد و بیان داشت: در گروه شمال پنج تیم و در گروه جنوب چهار تیم دور رفت مسابقات خود را به پایان رسانده‌اند. 

دبیر انجمن بیس‌بال کشور گفت: بیس‌بال در سال 68 در ایران فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 72 به فدراسیون تبدیل شد و تا سال 88 این روال ادامه داشت، اما از سال 88 با تاسیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی این رشته نیز زیر پوشش این فدراسیون قرار گرفت و انجمن بیس‌بال و سافت‌بال کشور راه‌اندازی شد.

صفائیان با اشاره به المپیکی بودن رشته بیس‌بال گفت: استعدادهای خوبی در کشورمان این رشته را دنبال می‌کنند و خواهان موفقیت در بیس‌بال هستند، اخیرا انجمن بیس‌بال با جذب یک مربی ژاپنی اقدام به شناسایی استعدادها و نخبگان این رشته کرده است.

دبیر انجمن بیس‌بال کشور در ادامه یکی از مشکلات این رشته را در نایاب بودن وسایل و ابزار این رشته در فروشگاه‌های ورزشی دانست و عنوان کرد: لوازم بیس‌بال در هیچ فروشگاه ورزشی وجود ندارد و اگر هم باشد از نظر قیمتی در وضعیت بسیار بالایی قرار دارد که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی امکان خرید این لوازم و ابزار برای ما و ورزشکاران علاقه‌مند وجود ندارد.

صفائیان با اشاره به شباهت برخی بازی‌های بومی و محلی در کشور به رشته بیس‌بال گفت: از مسئولان تقاضا دارم با در نظر گرفتن این رشته‌ها و بیس‌بال شرایطی را برای جذب افراد مستعد و علاقه‌مند به سمت رشته بیس‌بال فراهم کنند تا در نهایت تیم ملی قدرتمند و با کیفیتی را راهی مسابقات مختلف کنیم.

وی بیان داشت: به‌زودی اسامی افراد حاضر در اردوهای تیم ملی را اعلام می‌کنیم تا با انجام تمرینات منسجم و منظم تیم ملی قوی و قدرتمندی را به مسابقات برون‌مرزی اعزام کنیم.

صفائیان ادامه داد: تنها زمین استاندارد و اختصاصی بیس‌بال کشور در کرج ساخته شده است.

*با دست خالی مسابقات را برگزار کردیم

مربی تیم بیس‌بال استان کرمان هم گفت: استان کرمان با دست خالی و تنها با حمایت‌های جمعی از اهالی ورزش توانسته است، میزبانی لیگ منطقه جنوب بیس‌بال کشور باشد.

مهدی بهرام‌پور در حاشیه برگزاری لیگ بیس‌بال منطقه جنوب کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی فارس در کرمان بیان داشت: این مسابقات به مدت سه روز و با میزبانی کرمان برگزار شد.

وی افزود: تیم کرمان همچون گذشته در این مسابقات عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت، اما تنها با یکی، دو اشتباه قهرمانی را از دست دادیم من مطمئن هستم در دور برگشت تیم کرمان قهرمان مسابقات می‌شود، نتایج دور رفت را جبران می‌کند، ما در برابر اصفهان و کیش علمکرد خوبی داشتیم و تنها در برابر تیم قدرتمند بوشهر کم آوردیم.

بهرام‌پور با اشاره به در اختیار نداشتن زمین اختصاصی بیس‌بال در کرمان اضافه کرد: تیم در زمین خواجو تمرینات خود را دنبال می‌کند، همچنین وسایل و ابزار این ورزش در فروشگاه‌های عرضه ابزار و وسایل رشته‌های ورزشی یافت نمی‌شود، امیدوارم با درایت مسئولان و تصمیم‌گیرندگان شرایط بهتری در این باره فراهم شود.

وی یکی دیگر از مشکلات این رشته را عدم حمایت اسپانسرها و حامیان مالی دانست و اظهار داشت: اسپانسرها و حامیان مالی با وجود بُرد تبلیغاتی که می‌توانند در بیس‌بال داشته باشند از این رشته حمایت نمی‌کنند و این موضوع مشکلات ما را تشدید می‌کند.

بهرام‌پور با قدردانی از حمایت مراد حاج‌جعفری رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: همه ما می‌دانیم در ورزش مشکلاتی وجود دارد، اما این مشکلات نتوانسته است، کاملا مانع حرکت چرخ ورزش شود، در برگزاری این مسابقات هیئت فوتبال زمین ورزشگاه شهید سلیمی‌کیا را به‌صورت رایگان در اختیار ما قرار داد و دامغانی مسئول سالن فجر نیز امکانات خوابگاهی مجموعه را به‌صورت رایگان در اختیار ما قرارداد تا بتوانیم علاوه بر برگزاری مسابقات از تیم‌های مهمان نیز میزبانی کنیم.

مهدی بهرام‌پور سابقه مربیگری تیم ملی را در کارنامه دارد.

*استعدادهای خوبی در ایران دیدم

سرمربی تیم ملی نوجوانان بیس‌بال کشورمان گفت: استعدادهای زیادی را در ایران دیدم و باید با حمایت از این استعدادها در آکادمی‌ها آینده خوبی برای بیس‌بال کشورتان رقم زنید.

سرمربی تیم ملی نوجوانان کشورمان و استعدادیاب ژاپنی رشته بیس‌بال نیز این مسابقات را از نزدیک به‌نظاره نشست وی که چند ماهی است در کشورمان حضور دارد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: من برای استعدادیابی و هدایت تیم ملی نوجوانان ایران به کشور شما آمده‌ام در ایران همه شرایط خوب است و من با تمرکز کامل مسابقات لیگ ایران را در دو منطقه شمال و جنوب زیر نظر گرفته‌ام.

تورا هیروکاوا افزود: استعدادهای خوبی در ایران دیدم، اما باید با برنامه‌ریزی این استعدادها را زیر نظر گرفت و از آنها حمایت کرد حتی باید با راه‌اندازی پایگاه‌ها و آکادمی‌هایی این استعدادها را در این مراکز تحت حمایت قرار داد تا در آینده از وجود آنها بتوان برای تیم ایران استفاده مفیدی کرد.

وی بیان داشت: من دو ماه دیگر در ایران هستم و پس از آن برای استراحت مدتی به ژاپن بر می‌گردم، امیدوارم اگر مسئولان از عملکرد من رضایت دارند همکاری دوجانبه خود را ادامه دهیم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان بیس‌بال ایران گفت: برگزاری اردوهای مشترک تمرینی با تیم ژاپن و حضور در تورنمنت‌ها و مسابقات بین‌المللی می‌تواند، بیس‌بال ایران را متحول کند، زیرا ایران برای پیشرفت در این زمینه نیاز دارد، میادین مختلف را تجربه کند و از تجربیات دیگران بهره ببرد.

*مزد برنامه‌ریزی و تمرینات‌مان را گرفتیم

مربی تیم بوشهر گفت: تیم بوشهر در دور رفت لیگ بیس‌بال کشور مزد برنامه‌ریزی و تمریناتش را گرفته است.

علی امامزاده‌ای مربی تیم بوشهر است که در پایان دور رفت این مسابقات تیم به عنوان نخست مسابقات دست یافت، وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با قدردانی از مسئولان و برگزارکنندگان این مسابقات اظهار داشت: تیم بوشهر مُزد برنامه‌ریزی و تمریناتش را گرفت و موفق شد در این مسابقات از سد هر سه تیم حاضر در این منطقه بگذرد.

امامزاده‌ای افزود: البته تیم کرمان   رقیب اصلی بوشهر در رقابت‌های این منطقه است و همچنان با توجه به در پیش بودن دور برگشت مسابقات کرمان رقیب اصلی بوشهر در دور برگشت مسابقات است.

به گزارش فارس، در مسابقات لیگ برتر بیس‌بال کشور چهار تیم کرمان، بوشهر، اصفهان و کیش حضور دارند که تیم بوشهر در پایان دور رفت با غلبه بر سایر رقبا عنوان نخست را کسب کرد. دور برگشت این مسابقات اواخر آبان‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

===============

گزارش از: عباس آقاملایی

===============

انتهای پیام/80011/گ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول