اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

محرم ماندگارترین محور برای زنده ماندن اسلام است

امام جمعه شهرستان خلخال گفت: محرم ماندگارترین محور برای زنده ماندن اسلام است.

محرم ماندگارترین محور برای زنده ماندن اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری شامگاه یکشنبه در جلسه هماهنگی تدوین برنامه‌های محرم 93 اظهار کرد: محرم ماندگارترین محور برای زنده ماندن اسلام در طول تاریخ است و تا زنده‌ایم برای حفظ این محور تلاش می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته در شهرستان خلخال تجمع حسینیان خلخال تشکیل شده و به صورت مناسب با همکاری هیئت‌های مذهبی و مردم این عزاداری‌ها شکل گرفته و به لحاظ تصمیم‌گیری در جلسات شورای فرهنگ عمومی در مورد پخش زنده این برنامه مهم مذهبی از خلخال برای هموطنان خواستار انعکاس مناسب این عزاداری در روز هفتم محرم شدیم.

امام جمعه خلخال گفت: فرهنگ غنی عاشورایی باید در جامعه بیشتر و پررنگ و به صورت تاثیرگذار و مفید از صدا و سیما پخش شود تا مردم اوج ایثار و گذشت در راه اسلام را که بیان واقعیت محرم است، خوب درک کنند.

رشتبری با تقدیر از سیمای استانی سبلان افزود: بیان نشان ارادت مردمی به خاندان ائمه اطهار از اهداف مهم سیمای استانی بوده و این مأموریت به نحوه احسن در تمامی مناطق استان و مخصوصا در هفتم محرم خلخال باید نمادی از ولایت‌پذیری و ارادت مردمی بر روی آنتن سیما باشد.

وی به حادثه سانحه هوایی سقوط هواپیما و از دست دادن چند تن از نیروی انتظامی در این هواپیما اشاره کرد و از دست دادن این عزیزان را تسلیت گفت.

رشتبری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته نیروی انتظامی بیان کرد: هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم هفته‌ای با نمایش اقتدار، امنیت و صلابت دلیرمردان انتظامی بود که امنیت و آرامش جامعه در سایه تلاش و همت این نیروها است.

وی با تبریک اعیاد اسلامی قربان و غدیر اضافه کرد: غدیر رویدادی مهم است که در آن پیامبر اکرم (ص) به معرفی وصی خود اقدام کرد که این فرمان از سوی الهی و با هدف توسعه پایه‌های دین مقدس اسلام در بین مسلمانان و مردمان آن زمان بود که این امر با فرمان الهی انجام شد که اوج شخصیت امام علی (ع) در زمین و آسمان‌ها بر همگان معلوم بود.

رشتبری در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: حضرت علی (ع) با ولایت‌پذیری حضرت رسول اکرم (ع) و گام گذاشتن در مسیر خواست الهی تلاش خود را برای زنده نگهداشتن اسلام به کار گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گفت: یکی از افضل اعیاد اسلامی عید غدیر است که صله ارحام، توجه به همنوع و دلجویی از اقوام از مهمترین فضیلت‌ها است.

حجت‌الاسلام سید محسن محسنی رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال نیز از هماهنگی بیش از 22 مسجد در شهر خلخال برای عزاداری هماهنگی در زیر یک پرچم در هفتم محرم امسال خبر داد و افزود: با نزدیک شدن به این ایام جلسات با مداحان، هیئت‌های مذهبی و‌ هیئت‌ امنای مساجد برای هماهنگی بیشتر در برنامه اداره تبلیغات اسلامی است.

حسین بهمنی فرمانده انتظامی خلخال نیز از آمادگی عوامل فرماندهی انتظامی خلخال در حفظ امنیت و نظم در عزاداری در خلخال و همکاری با ستاد مراسمات خبر داد.

سید احمد معصومی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان نیز از آمادگی این نهاد برای همکاری بیشتر مثل سنوات گذشته در برنامه تجمع حسینیان محرم خلخال خبر داد.

همچنین در این مراسم سپاه ناحیه خلخال، رؤسای دانشگاه آزاد، دفتر نماینده مجلس در خلخال، هیئت رزمندگان و شهرداری خلخال در کنار شورای اسلامی عهده‌دار مسئولیت انجام و پیگیری موضوعات مصوب جلسه هماهنگی و تدوین برنامه‌ها شدند و از سوی فرماندار خلخال نیز نماینده‌ای جهت نظارت بر امور و پیگیری مسائل هفتم محرم خلخال تعیین شد.

انتهای پیام/62008/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول