اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: مسکو مخالف «طرح بدوی» رویایی روسیه و غرب است

وزیر امور خارجه روسیه ضمن مخالفت با استفاده از «طرح بدوی» رویایی بین روسیه و غرب، اعلام کرد که به‌رغم اقدامات غیردوستانه غرب، مسکو همچنان آماده تشریک مساعی برای مقابله با چالش‌های جهانی است.

لاوروف: مسکو مخالف «طرح بدوی» رویایی روسیه و غرب است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو مخالف «طرح بدوی» رویایی روسیه و غرب رویارویی بین روسیه و غرب هستند و به عقیده آنها برای مقابله با تهدیدات جهانی لازم است تا همه کشورها تلاش مشترکی را بکار گیرند.

لاوروف در مصاحبه اختصاصی با مجله «MGIMO Journal» گفت: برغم اقدامات غیردوستانه شرکای غربی، ما همچنان مخالف استفاده از «طرح بدوی» رویایی روسیه و غرب هستیم. روسیه همواره آماده اجرای سهم خود در حل و فصل مشکلات جهانی است، البته بطور واضح این همکاری باید با احترام متقابل و بصورت برابر انجام شود».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با یادآوری اینکه با آغاز بحران اوکراین، چالش‌های جهانی از بین نرفته است، افزود:«کافی است به جنگ کنونی که افراط گرایان در سوریه و عراق براه انداخته اند، اشاره کنم. علاوه بر این مناقشه فلسطین و اسرائیل هم کمافی السابق حل و فصل نشده، باقی مانده و اوضاع ناآرام در افغانستان هم ادامه دارد. نباید بحران در قاره آفریقا را از یاد برد. ما حاضر هستیم که به اتحادیه اروپا در چاد و آفریقای مرکزی کمک کنیم و با همکاری هم با دزدان دریایی مبارزه کنیم».

لاوروف تاکید کرد که تنها تلاش مشترک جامعه جهانی می تواند یک مقابله موثر با چالش‌های جهانی نظیر تروریسم، گسترش سلاح‌های کشتار جمعی، مهاجرت غیرقانونی، تغییر آب و هوای زمین و دیگر مشکلات  بین المللی را سازماندهی کند.

وزیر خارجه روسیه یادآور شد که خودداری از همکاری و تشریک مساعی در روابط روسیه و غرب جایی ندارد، البته واضح است که استفاده از استانداردهای دوگانه در روابط با روسیه قابل قبول نخواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول