اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس حزب کارگر رژیم صهیونیستی:

به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطینی در انگلیس، شکستی دیگر برای نتانیاهوست

رئیس حزب کارگر رژیم صهیونیستی اقدام نمایندگان پارلمان انگلیس در به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی را شکستی دیگر برای نخست‌وزیر و وزیر خارجه این رژیم عنوان کرد.

به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطینی در انگلیس، شکستی دیگر برای نتانیاهوست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آیزاک هرتزوگ» به رسمیت شناخته شدن دولت مستقل فلسطینی از سوی نمایندگان پارلمان انگلیس را ناکامی دیگری برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی قلمداد کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، هرتزوگ با بیان اینکه اسرائیل باید به دنبال راه‌حل دیپلماتیک برای ممانعت از محکومیت‌های بین‌المللی باشد، گفت:« از هر سو در جهان باد سردی به سوی اسرائیل می‌وزد اما نتانیاهو و لیبرمن از روبرو شدن با واقعیت‌های سخت خودداری می‌کنند و طوفان دیپلماتیک به راه می‌اندازند.»

وی افزود: « اگر من نخست وزیر بودم، همانطور که «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر یکشنبه گذشته پیشنهاد داد، ابتکار عمل صلح عربی را می‌پذیرفتم. اما نتانیاهو ترجیح می‌دهد با جهان، از «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا گرفته تا سایر دوستانمان‌ مقابله کند تا افکار عمومی را از ناکامی خود در کاستن هزینه‌های زندگی و مسکن منحرف کند.»

نمایندگان مجلس عوام انگلیس روز دوشنبه پس از جلسه‌ای 6 ساعته، طرح به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی را به رأی گذاشته و نهایتا با این طرح موافقت کردند.

بر اساس این طرح که با 274 رأی مثبت در برابر تنها 12 رأی مخالف به تصویب رسید، پارلمان انگلیس از دولت ائتلافی این کشور می‌خواهد تا فلسطین را به عنوان یک دولت مستقل به رسمیت بشناسد.

این مصوبه الزام‌آور نیست و تغییری در سیاست دولت انگلیس مبنی بر منوط کردن به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به موفقیت مذاکرات سازش، تغییری ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول