اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور تحت پوشش آبیاری نوین قرار می‌گیرد

معاون آب، خاک و صنایع وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا پایان سال جاری بیش از 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور تحت پوشش آبیاری نوین قرار می‌گیرد.

200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور تحت پوشش آبیاری نوین قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، هفتمین نمایشگاه ملی تکنولوژی زیرساخت‌های کشاورزی عصر امروز با حضور 27 استان کشور و بیش از 12 کشور به میزبانی استان البرز برگزار شد.

در این مراسم سید رحیم سجادی معاون وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان ارشد سازمان جهاد کشاورزی استان البرز حضور داشتند.

سجادی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت و بخش‌های مختلف قوه مجریه از جمله وزارت جهاد کشاورزی، بهینه‌سازی مصرف آب و اصلاح الگوهای آبیاری مزارع و اراضی کشاورزی و باغی است.

وی تصریح کرد: در همین راستا اقدامات مختلفی انجام شده است، از جمله برگزاری نمایشگاه‌های متعدد که امروز در استان البرز راه‌اندازی شد.

این مسئول افزود: در این نمایشگاه تمام محصولاتی که عرضه شده است یک هدف کلی را پیگیری می‌کند و آن هم کنترل و بهبود مصرف آب در حوزه کشاورزی است.

سجادی با اشاره به تلاش‌های دولت برای اصلاح سیستم‌های آبیاری مزارع و اراضی کشاورزی گفت: دولت اعتبار بسیار خوبی که بیش از یک‌هزار و 300 میلیارد تومان بوده برای این منظور تخصیص داده است.

وی گفت: این اعتبار در اختیار کشاورزان و باغدارانی قرار می‌گیرد که سیستم‌های آبیاری اراضی کشاورزی خود را به سیستم‌های نوین و آبیاری تحت فشار مجهز کنند.

معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی افزود: با اعتباری که دولت برای این منظور در نظر گرفته است، بخش مهمی از کشاورزان برای اصلاح سیستم‌های آبیاری خود اعلام آمادگی کرده‌اند.

سجادی گفت: بنابراین انتظار داریم تا پایان سال جاری بیش از 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش آبیاری نوین قرار گیرند.

لازم به توضیح است در هفتمین نمایشگاه ملی تکنولوژی زیرساخت‌های کشاورزی آخرین دستاوردهای علمی کشور در حوزه کشاورزی به ویژه در حوزه سیستم‌های آبیاری نوین ارائه شده است.

انتهای پیام/2302/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول