اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان:

استاد کاتوزیان معلمی واقعی بود

مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: استاد کاتوزیان به معنای واقعی کلمه معلم بود؛ وی پیش از علم‌آموزی، اخلاق را به ما آموخت.

استاد کاتوزیان معلمی واقعی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد‌جعفر فشارکی ظهر امروز در آئین بزرگداشت استاد امیر‌ناصر کاتوزیان پدر علم حقوق ایران با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی وی گفت: استاد کاتوزیان به معنای واقعی کلمه معلمی کامل بود.

وی ادامه داد: تواضع فراوان استاد ایشان را از همردیفان خود متمایز می‌کرد. بسیاری تالیفات ایشان را ترجمه کتب غربی می‌دانند اما برای همه روشن است که اینگونه نیست.

وی ادامه داد: شاگردان استاد قبل از علم‌آموزی از ایشان اخلاق را از وی فرا گرفتند.

استاد کاتوزیان شخصیتی اجتماعی و سیاسی بسیار فعالی داشتند. نسبت به دادگستری حساسیت فراوانی داشتند و از سرنوشت عدالت نگرانی داشتند. به مرور زمان اندیشه‌های وی در محاکم به وجود آمد. ایشان از اساتید خود تجلیل می‌کردند چیزی که متاسفانه امروز در میان ما کمتر به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: واجب بود مراسمی برای بزرگداشت این استاد بزرگ برگزار کنیم یاد و نام استاد همیشه زنده است چون علم هیچ وقت نمی‌میرد.

در ادامه مراسم مهدی الشریف استاد‌یار دانشگاه اصفهان اظهار کرد: دکتر کاتوزیان علم حقوق را به خوبی جلو برد. دوره جدید حقوق مدنی را تالیف کرد. ما نیز به عنوان شاگردان ایشان باید به توسعه علم حقوق کمک کنیم.

استاد کاتوزیان به هویت ایرانی و اسلامی اعتقادی بسیار داشتند و به غرور علمی ایرانی توجه ویژه‌ای داشتند. برخلاف عده‌ای که فکر می‌کنند با استفاده از لغات و اصطلاحات فرنگی می‌توانند برای خود اعتباری دست و پا کنند. استاد هیچ وقت چنین اندیشه‌ای نداشت.

انتهای پیام/63028/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول