اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد:

388 واحد فناور در دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور وجود دارد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد گفت: هم‌اکنون 388 واحد فناور و 48 مرکز رشد در سطح دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور وجود دارد که در سه ساله آینده تعداد واحدهای فناور باید به 800 واحد برسد.

388 واحد فناور در دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، ابراهیم واشقانی فراهانی ظهر امروز در افتتاح مرکز رشد مهندسی شیمی و انرژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان در جمع مدیران دانشگاه آزاد اظهار کرد: مأموریت اصلی دانشگاه تولید علم و تبدیل آن به کالا و خدمات مفید برای شکوفایی اقتصادی و توسعه پایدار است.

وی افزود: امروز دانشگاه آزاد اسلامی تمام قد برای یافته‌های پژوهشی قدم برداشته و از یک دانشگاه آموزش‌محور و دانش‌محور به دنبال تبدیل به یک دانشگاه کارآفرین است.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یک تلاش استانی می‌تواند از دیگر ظرفیت‌های مرکز رشد واحد قوچان به درستی استفاده شود، گفت: هم‌اکنون 388 واحد فناور و 48 مرکز رشد در سطح دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور وجود دارد که سه ساله آینده تعداد واحدهای فناور باید به 800 واحد برسد.

وی تأکید کرد: فرماندار این شهرستان باید با عزم جدی و نیروی محرکه برای پیشرفت علمی و پژوهشی بیش از این در کنار دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان قرار بگیرد تا گام‌های بلندتری برداشته شود.

واشقانی فراهانی با یادآوری این که باید به ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای توجه ویژه‌ای صورت بگیرد، تصریح کرد: در برنامه جدید دانشگاه آزاد حرکت استانی و ملی همراه با هم‌افزایی بوده و واحدهای استانی دیگر رقابتی ندارند بلکه با استفاده از ظرفیت‌های هم باید به دنبال رشد یکدیگر قدم بردارند.

وی یادآور شد: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان باید یک برنامه جامع و راهبردی برای این دانشگاه تدوین کند و با تعیین نقش دانشگاه در توسعه استان وظایف و مأموریت‌های دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی مشخص شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: کسانی که در فضاهای آموزشی سیر می‌کنند باید به این موضوع توجه داشته باشند که صرفا دیگر نمی‌توان در آموزش فعالیت کرد، بلکه باید به کارهای پژوهشی ورود پیدا کرده و یک کار بنیادی تأثیرگذار انجام شود.

وی با اشاره به این که برای انجام کارهای پژوهشی باید از پراکندگی در موضوعات پرهیز شود، گفت: امروز باید به سمت مراکز تحقیقاتی و تشکیل قطب‌های علمی و تعریف مأموریت‌های هدفدار برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها رفت.

واشقانی فراهانی خاطرنشان کرد: امروز تبدیل علم به کالا و خدمات برای بهزیستی مردم و توسعه پایدار و شکوفایی اقتصادی هدف اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح ملی و بین‌المللی است.

انتهای پیام/70005/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول