اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر سرعین:

افزایش محدوده شهر سرعین به جد پیگیری می‌شود

نایب رئیس شورای شهر سرعین گفت: افزایش محدوده شهر سرعین به جد پیگیری می‌شود به طوری که باید این محدوده، 23 برابر فضای موجود باشد.

افزایش محدوده شهر سرعین به جد پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهریار موسی‌زاده عصر امروز در جلسه شورای شهر سرعین اظهار کرد: این اشتباه بزرگ در حق شهری توریستی است که در طول 23 سال به جای افزایش محدوده شهری و افزایش کاربری توریستی و مسکونی مقدار 86.5 هکتار از محدوده آن کم شود.

وی تصریح کرد: این در حالی است که این شهر پذیرش مسافران و گردشگران داخلی و خارجی خود را از 350 هزار نفر به 10 میلیون نفر رسانده است.

نایب رئیس شورای شهر سرعین گفت: با توجه به افزایش جمعیت 23 برابری و همچنین ورود مسافران بی‌شمار به شهر سرعین باید این محدوده افزایش یابد که قطعاً در این زمینه تلاش‌ها و پیگیری‌ها ادامه پیدا می‌کند.

موسی‌زاده وجود 11 چشمه آبگرم معدنی را با خواص متعدد، طبیعت بکر با مناظر زیبا، برخورداری از هوای لطیف و خنک و قرار گرفتن در دامنه سبلان سرسبز را از برجستگی‌های سرعین برشمرد و افزود: این فضا به همراه امکانات اقامتی و رفاهی مناسب و مردمانی میهمان‌پذیر سبب شده تا سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در سال 90 طرح جامع سرعین با رویکرد گردشگری و با در نظر گرفتن مساحت 440 هکتار به تصویب رسید و محدوده شهر سرعین بعد از گذشت 23 سال فقط 17 هکتار اضافه شده که این در حالی است که بر تعداد گردشگران افزوده شده است.

موسی‌زاده اضافه کرد: به سبب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، تأمین معیشتی و افزایش رفاه اجتماعی به برکت نظام اسلامی شهر سرعین آوازه بسیار خوبی پیدا کرده که لازم است، اعلام کنیم که شهر سرعین 2 هزار و 251 برابر جمعیت ساکن شهر را همواره میهمان و گردشگرپذیر است به طوری که هر نفر از اهالی سرعین به این تعداد خدمات ارائه می‌کنند که این آمار نیازمند ثبت در کتاب رکوردهای جهان است.

وی ادامه داد: به دلیل بی‌توجهی مسئولان در افزایش محدوده شهری جایی برای سرمایه‌گذاری و حتی اسکان مسافران در این شهر وجود ندارد و سرمایه‌گذاران در تأمین زمین با مشکل روبه‌رو هستند در حالی که باید زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در سرعین که تنها شهر توجیه‌پذیر اقتصادی در دنیاست‌، انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نایب رئیس شورای شهر سرعین گفت: از کل محدوده 440 هکتاری سرعین 90 درصد ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری شده و 10 درصد آن بایر است که در قطعات کوچک و غیرموجه برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده اما قیمت آنها به قدری گران است که قابل خرید و فروش نیست.

موسی‌زاده افزایش تعداد و اندازه معابر شهری، تأسیسات و تجهیزات شهری، کاربری انبار، افزایش کاربری آموزشی، کاربری انتظامی و اداری و پارک‌ها و فضای سبز را یادآور شد و افزود: در این زمینه باید با دقت نظر بیشتر کارها را انجام داد.

انتهای پیام/62001/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول