اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

نشست سرمربیان سازمان بسیج مداحان برگزار شد

آیت‌الله علم‌الهدی: مداحان واقعیت‌ زندگی اهل بیت را بیان کنند/ تنها «اشک» کافی نیست

امام جمعه مشهد مقدس در نخستین نشست سرمربیان سازمان بسیج مداحان گفت: مادحین، وعاظ و سخنرانان واقعیت‌های زندگی اهل بیت(ع) را بگویند، همچنین با بیان هنرمندانه‌شان افراد را جذب کنند، تنها اشک کافی نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی: مداحان واقعیت‌ زندگی اهل بیت را بیان کنند/ تنها «اشک» کافی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ اولین نشست سرمربیان سازمان بسیج مداحان با حضور آیت‌الله سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضو مجلس خبرگان رهبری و سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ستاد مرکزی سازمان بسیج مداحان برگزار شد.

 

در این نشست آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به نقش رابطه خوب و مناسب بین سرمربی و متربی، اولین مرحله تربیت و تزکیه بین سرمربی و متربی را علاقه‌مندی دو جانبه دانست و افزود: این اصل از مهمترین اصول رفتاری پیامبر اکرم(ص) است که دیگران را جذب می‌کرد و ما هم اگر بخواهیم انسان‌سازی و تربیت موفقی داشته باشیم، باید اصول رسول خدا(ص) را پیاده کنیم که نمونه بارز این تربیت و انسان‌سازی تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی(ره) بود.

*آیت‌الله علم‌الهدی: باید در عرصه تبلیغ و روضه‌خوانی به روز بود/تنها «اشک» کافی نیست

وی در ادامه با بیان نقش مهم مادحین، وعاظ و سخنرانان در مورد بیان صحیح و درست واقعیت‌ها درباره زندگی اهل بیت(ع) افزود: این گروه باید با بیان هنرمندانه و کامل مطالب افراد را جذب کرده و تنها اشک کافی نیست، بلکه باید معرفت اهل بیت(ع) را برای ایشان نهادینه کنیم، باید در عرصه تبلیغ و روضه‌خوانی به روز بود و محفوظات زیادی داشت تا بتوان در این فضا و در مقابله با هجمه‌های دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) مطالبی محکمی داشت.

امام جمعه مشهد مقدس ابراز داشت: باید روضه‌خوانی‌ها را گسترش دهیم و مستمعان را متخد و منسجم کرد و مطالب و اشعار و بیانات به روزی داشته باشیم تا بتوانیم اثرگذاری و جذب بیشتری داشته باشیم، باید مداحان و سخنرانان را طوری تربیت کرد که ارزشی باشند و همیشه نوکر اهل بیت(ع) باشند.

*سردار نقدی: عاشورای امسال زمان مناسبی برای برائت از یزید زمان است

درادامه سردار نقدی در سخنان کوتاهی با اشاره به آسیب‌ها و تهدیدات این قشر، به روز کردن شیوه‌های عرصه تبلیغ و اطلاع‌رسانی را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: بزرگترین اجتماع مردم دنیا را در روزعاشورا است و از آنجایی که عاشورای حسینی امسال مصادف با روز 13 آبان است، عاشورای امسال زمان مناسبی برای برائت از یزید زمان یعنی آمریکا و اسرائیل است.

بر اساس این گزارش، این نشست با برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله‌ علم الهدی به پایان رسید.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول