اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس اسبق دانشگاه کمبریج:

فقدان آرامش بزرگترین مشکل خانواده‌های امروزی است

مدرس اسبق دانشگاه کمبریج گفت: فقدان آرامش، بزرگترین مشکلی است که امروزه جامعه بشری و خانواده به آن مبتلا است.

فقدان آرامش بزرگترین مشکل خانواده‌های امروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، امیر‌مهرداد خسروی پیش از ظهر امروز در سمینار آموزشی خانواده اسلامی که در استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: فقدان آرامش، بزرگترین مشکلی است که امروزه جامعه بشری و خانواده به آن مبتلا است.

وی با طرح این سوال که چرا خانه‌ای که قرار بود محلی برای آرامش ما باشد امروز به خانه نبرد تبدیل شده است؟ تصریح کرد: بزرگترین رنج ما انسان‌ها این است که خوب نمی‌فهمیم و یا وقتی برای خوب فهمیدن نداریم.

مدرس اسبق دانشگاه کمبریج اضافه کرد: ما انسان‌ها در زندگی خیلی هزینه‌ می‌کنیم، اما جاهایی که باید هزینه می‌کردیم هزینه نکرده‌ایم و از همان جا نیز آسیب می‌بینیم.

خسروی با اشاره به اینکه زندگانی حضرت امیر‌المؤمنین علی‌(ع) و پیامبر اکرم(ص) سرشار از مفاهیم عاشقانه است که در طول تاریخ نمونه آن پیدا نمی‌شود، یادآور شد: پیامبر در دامن کسی بزرگ شد که سرشار از تبلور عشق بود و این عشق در تمامی دوران‌های زندگی نیز وجود داشت، اما ما به سراغ زندگی این افراد نرفته‌ایم.

وی ادامه داد: تمام جهد و تلاش پیامبران در طول تاریخ این بود که حال ما خوب باشد و خوب و زیبا زندگی کنیم.

پیام‌های باطنی شبکه‌های ماهواره‌ای جز تضعیف بنیان خانواده نیست

مدرس اسبق دانشگاه کمبریج با بیان اینکه نخستین شأن مرد و زن مسلمان خوب همسرداری است، افزود: خانه زیبا و آرام داشتن قانونمند است و ما در این دنیا زندگی می‌کنیم اما قانون آن را درک نکرده‌ایم.

خسروی تأکید کرد: اگر خانه‌ای آرام نیست معنی آن این است که به قانون خدا عمل نکرده‌ایم و چگونگی خوب زیستن را به خوبی نیاموخته‌ایم.

وی به روز مباهله اشاره کرد و گفت: مقصود پیامبر از اینکه در این مباهله خانواده خود را به همراه داشت، این بود که می‌خواست نشان بدهد قامت اسلام به خانواده است.

مدرس اسبق دانشگاه کمبریج، اخلاق و ایمان را دو شرط اساسی خوشبختی در زندگی عنوان کرد و افزود: بنا به فرموده امام صادق(ع)، راستگویی و امانتداری شاخصه ایمان در افراد است، یعنی کسی که ایمان داشته باشد در زندگی دروغ نمی‌گوید و امانتدار است.

مدرس اسبق دانشگاه کمبریج با اشاره به اثرات مخرب شبکه‌های ماهواره‌ای خاطرنشان کرد: پیام رسانه‌ها به دو صورت ظاهری و باطنی است که پیام‌های باطنی شبکه‌های ماهواره‌ای چیزی جز تضعیف بنیان خانواده نیست.

انتهای پیام/69022/س40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول