اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در چارچوب طرح سازش دو دولتی در فلسطین صورت گرفت

نامه گروههای اسرائیلی به پارلمان اسپانیا برای شناسایی دولت فلسطین

گروهی از اعضای چند انجمن موسوم به چپ اسرائیلی با نگارش نامه‌ای به پارلمان اسپانیا خواستار به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی شده‌اند.

نامه گروههای اسرائیلی به پارلمان اسپانیا برای شناسایی دولت فلسطین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اعضای گروههای چپ گرای صهیونیستی با نگارش نامه‌ای خطاب به پارلمان اسپانیا خواهان به رسمیت شناختن دولت فلسطینی شده‌اند چراکه آنها این اقدام را تنها راه برقراری صلح می‌دانند.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، پارلمان اسپانیا قرار است در هفته‌های آینده با رای‌گیری درباره قطعنامه‌ای که خواستار به رسمیت شناختن دولت فلسطینی است، اقدام همتای انگلیسی خود را دنبال کند. در حالی که زمان رای‌گیری نزدیک می‌شود، گروهی از اسرائیلی‌های چپ‌گرا برنامه‌ریزی کرده‌اند تا نامه‌ای برای حمایت از تصویب این قطعنامه در پارلمان مادرید ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، «آلون لیل» مدیرکل سابق وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و پروفسور «آمیرام گلدبلوم» موسس موسسه «صلح اکنون» از حامیان برنامه ارسال نامه به پارلمان اسپانیا هستند.

این گروه اعلام کردند، « به دنبال نامه حمایت از بحث به رسمیت شناختن دولت فلسطین در پارلمان انگلیس که صدها اسرائیلی آن را امضا کردند، پیش از رای‌گیری در پارلمان اسپانیا که دو هفته دیگر انجام می‌شود، نامه مشابهی به پارلمان این کشور ارسال می‌شود و ما خواستار امضا شما هستیم. امضا شما در نامه‌های مشابهی درج خواهد شد که قرار است به پارلمان‌های کشورهای متحد اسرائیل ارسال شود که قرار است بحث‌های مشابهی را آغاز کنند».

در پیش‌نویس نامه‌ای که قرار است به پارلمان اسپانیا ارسال شود، آمده:‌« ما شهروندان اسرائیلی که به صلح و امنیت علاقمند هستیم، از رکود دیپلماتیک و ادامه اشغالگری و شهرک‌سازی نگرانیم؛ مسائلی که به درگیری با فلسطینی‌ها منجر شده و شانس هر گونه توافق صلح را بر هم زده است. برای ما روشن است که شانس موجودیت اسرائیل به ایجاد کشور فلسطینی بر مبنای مرزهای 1967 و به رسمیت شناختن فلسطین از سوی اسرائیل و به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی فلسطینی‌ها بستگی دارد».

در ادامه این نامه آمده: «برنامه شما برای به رسمیت شناختن فلسطین شانس صلح را افزایش می‌شده و اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را به حل درگیری ترغیب می‌کند».

گفتنی است در رژیم صهیونیستی دو جریان عمده سیاسی فعالیت می کنند گروهی معتقد به تشکیل دو دولت فلسطینی صهیونیستی هستند که امضا کنندگان نامه بالا از این دست هستند . این گروهها در جامعه صهیونیستی به گروههای چپ گرا معروفند که حزب کار این رژیم از جمله این گروهها محسوب می شود. گروه دوم جریاناتی هستند که اساسا قائل به طرح دو دولت نیستند و معتقدند باید کل سرزمین فلسطین دولت اسراییلی باشد و فلسطینی ها یا از کشور خو.د خارج شوند و یا به عنوان اقلیت در دولت اسراییل زندگی کنند. گروههای مقاومت فلسطینی که بخش عظیمی از افکار عمومی فلسطین را نمایندگی می کنند نه قائل به طرح دو دولتی هستند و نه رژیم صهیونیستی را به رسمیت می شناسند. این گروهها معتقدند دولت فلسطین باید در سرزمین تاریخی فلسطین از بحر تا نهر ایجاد شود و هیچ جایی برای ایجاد یک دولت به نام اسراییل وجود نداشته باشد. آمریکا و اروپا نیز در ابتدای اشغال سرزمین فلسطین از ایده یک دولت آن هم اسراییل حمایت می کردند لیکن با توجه به وقوع انتفاضه و قدرت یابی گروههای مقاومت فلسطینی و شکست طرح یک دولت یهودی در فلسطین که تا حدود زیادی مدیون انقلاب اسلامی ایران بود بسیاری از کشورها از ایده دو دولت در فلسطین حمایت می کنند که هم اینک با توجه به مباحث منطقه ای برخی از کشورها قصد دارند با استفاده از این فرصت و وضعیت بد منطقه ای طرح دو دولت را اجرایی کنند که سوئد و انگلیس در این زمینه با شناسایی دولت فلسطینی در پارلمانشان برای اجرای چنین طرحی در قالب سناریویی اعلام آمادگی کرده اند. فلسطینی ها اما طرح دو دولت را به رسمیت نمی شناسند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول