اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بم:

زیربنایی‌ترین کار تعلیم و تربیت در مقطع ابتدایی است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم گفت: با‌اهمیت‌ترین و زیربنایی‌ترین کار تعلیم و تربیت بر عهده بخش ابتدایی است.

زیربنایی‌ترین کار تعلیم و تربیت در مقطع ابتدایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، سیدمحمد حبیب‌اللهی بعدازظهر امروز در گردهمایی سرگروه‌های آموزشی مقطع ابتدایی استان و شهرستان‌های شرق استان کرمان اظهار داشت: تعلیم و تربیت یکی از کارهای مهم و سختی است که بر دوش آموزش و پرورش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش مدرسه دوم است و خانواده به عنوان مدرسه اول شناخته می‌شود، در آموزش و پرورش سخت‌ترین، بااهمیت‌ترین و زیربنایی‌ترین کار تعلیم و تربیت بر عهده بخش ابتدایی است.

حبیب‌اللهی تصریح کرد: اگر ما بتوانیم راه را در دوره ابتدایی هموار کرده و دانش‌آموزان را به درستی هدایت کنیم و در دوره متوسطه اول هم مراقبت صورت بگیرد، کار ما در دوره متوسطه دوم که پیشانی آموزش و پرورش است، آسان‌تر می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم افزود: متوسطه دوم مقطعی است که مجموعه فعالیت‌های آموزش و پرورش خود را نشان می‌دهد و عملکرد ادارات آموزش و پرورش در این مقطع سنجیده می‌شود.

حبیب‌اللهی بیان کرد: کارهای اساسی و بنیادی باید از دوره ابتدایی آغاز شود، ما باید اولویت اول خود را به آموزش معلمان در ابتدایی قرار دهیم و برای توانمندسازی و حرفه‌ای شدن معلمان در این مقطع برنامه‌ریزی کنیم.

وی اظهار داشت: باید آموزش‌های کاربردی و روش‌های نوین که امروزه لازمه معلمان ما در مدارس است را به آنها آموزش دهیم و از آنها بخواهیم تا از سئوالات مفهومی در کلاس درس نیز استفاده کنند، زیرا اگر بخواهیم عقلانیت و منطق در دانش‌آموزان شکل بگیرد، لازم است، سئوال پرسیده شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم ابراز داشت: زمانی که دانش‌آموز در کلاس درس سئوال نپرسد، دنیای پیرامونش را هم نمی‌تواند خوب بشناسد، منطق و عقلانیتش هم درست شکل نمی‌گیرد و فکرش، خلاق و نقاد نمی‌شود.  

انتهای پیام/2446/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول