اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرگروه ایران شناسی دانشگاه میبد خبر داد

برگزاری همایش ملی ایران شناسی، فرهنگ و آداب و رسوم در میبد

مدیرگروه ایران شناسی دانشگاه میبد از برگزاری همایش ملی ایران شناسی، فرهنگ و آداب و رسوم در دانشگاه میبد خبر داد.

برگزاری همایش ملی ایران شناسی، فرهنگ و آداب و رسوم در میبد

منصور طرفداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: همایش ملی ایران شناسی، فرهنگ و آداب و رسوم قرار است بر اساس تقویم پیشنهادی در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود.

وی بیان کرد: این همایش ملی در سه محور شامل مسائل ایران شناسی، فرهنگ، آداب و رسوم و میبد شناسی برگزار شود و در هر بخش گرایش‌های مدنظر برای تولید مقاله مشخص شده است.

مدیرگروه ایران شناسی دانشگاه میبد خاطرنشان کرد: در محور نخست، تعریف ایران شناسی، نقد و بررسی سرفصل‌های ایران شناسی، روش شناسی و روش تحقیق در رشته ایران شناسی، جایگاه کنونی مطالعات ایران شناسی در ایران و جهان و ... مدنطر قرار دارد.

وی عنوان کرد: در محور فرهنگ، آداب و رسوم نیز تاثیر و تاثر گروه زبان‌های ایرانی باستان و ایرانی نو در بسط گسترده فرهنگ ایرانی همچنین نقد و تحلیل گویش‌های محلی و تفکیک گویش‌ها، لهجه‌ها و زبان‌ها در گستره ایران شناسی به گونه‌ای روشمند مدنظر قرار گرفته است.

طرفداری، محور سوم را نیز شامل زیربخش‌های میبد شناسی، پیشینه تاریخی، آداب و رسوم، تاثیر صنعت و حضور مهاجران غیربومی و تاثیر بر ساختار فرهنگی و اجتماعی میبد، صنایع دستی، مشاهیر میبد و ... برشمرد.

این مسئول با اشاره به شرایط علمی مقالات اضافه کرد: آثار ارسالی برای احراز سطح علمی لازم باید مسئله محور، علمی و پژوهشی بوده و از منابع علمی معتبر در آنها استفاده شده باشد.

مدیرگروه ایران شناسی دانشگاه میبد، مهلت ارسال چکیده مقالات را اول آذرماه و مهلت ارسال اصل مقالات را هفتم بهمن ماه اعلام کرد و افزود: ارسال مقالات از طریق سایت iranshenasimeybod24@gmail.com یا ارسال به آدرس پستی میبد، بلوار خرمشهر، میدان دفاع مقدس، کیلومتر سه جاده میبد ندوشن، دانشگاه میبد، دبیرخانه همایش ملی ایران شناسی، امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/2464/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول