اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشمر:

عزاداری کاشمری‌ها کم‌نظیر و چشمگیر است

امام جمعه کاشمر گفت: حقیقتا عزاداری مردم کاشمر در قالب هیئت‌های متعدد کم‌نظیر و چشمگیر است.

عزاداری کاشمری‌ها کم‌نظیر و چشمگیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی ظهر امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برپایی اجتماع عزاداران حسینی در روز عاشورا اظهار داشت: در مدت 10 سالی که در این شهرستان هستم و توفیق حضور در 10 روز عاشورا در جمع عزاداران حسینی داشتم؛ باید اذعان کنم که عزاداری کاشمری‌ها در قالب دستجات سینه‌زنی و با خیل عظیم مشتاقان اهل بیت بی‌نظیر است؛ البته باید با اصلاح نکاتی زمینه شکوه و عظمت این عزاداری نمایان شود.

وی با اشاره به این که برگزاری اجتماع عزاداران حسینی با حضور عزاداران تمامی هیئت‌های مذهبی کاشمر در روز عاشورا جلوه باشکوهی از ارادتمندی و دلدادگی عاشق حسینی را رقم می‌زند، یادآور شد: امیدواریم با همراهی و مشارکت هیئت‌های مذهبی شهرستان برای نخستین‌بار شاهد برپایی اجتماع باشکوهی در روز عاشورا در این شهرستان باشیم.

امام جمعه کاشمر با بیان این که هیئت‌های مذهبی بر اساس برنامه ریزی انجام شده در قالب چهار گروه با عبور از خیابان امام خمینی کاشمر در زیارتگاه امامزاده سید حمزه (ع) اجتماع خواهند کرد خاطر نشان کرد: هیئت‌های بزرگ در چهار مسیر به عنوان سرگروه انتخاب شدند و سایر هیئت‌ها در مسیرهای مشخص پشت سر هیئت سرگروه خود حرکت می‌کنند.

وی با بیان این که زمان حرکت نخستین گروه عزادار از میدان انقلاب ساعت 8 صبح و آخرین گروه ساعت 8:30 دقیقه است تصریح کرد: هیئت علی اصغری کاشمری به عنوان تنها هیئت زنجیر زن کاشمر آغاز کننده مراسم روز عاشورا است و سایر هیئت‌های عزادار به ترتیب گروه بندی اعلام شده در مسیر خیابان امام حرکت می‌کنند و با اجتماع در صحن و سرای امامزاده سید حمزه (ع) به عزاداری می‌پردازند.

یعقوبی با اشاره به این که مداحی، سینه زنی، روضه خوانی و سخنرانی از برنامه‌های اجتماع دو ساعته عزاداران است تصریح کرد: حدود یک ساعت و نیم مراسم برای مداحی، سینه زنی و روضه خوانی 8 مداح منتخب و برگزیده شهرستان و نیم ساعت نیز برای سخنرانی در نظر گرفته شده است.

امام جمعه کاشمر با تاکید بر این که باید با ایجاد روش‌های جدید و پرجاذبه زمینه تبیین و گسترش فرهنگ عاشورایی را در نسل جوان فراهم کنیم ابراز داشت: برگزاری این اجتماع علاوه بر این که شکل و قالب جدیدی در شهرستان است می‌تواند وحدت را به نمایش بگذارد.

انتهای پیام/70005/صا20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول