اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

مصداق بارز حرام‌خواری موقوفه‌خواری است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه امام حسین(ع) را حرام‌خوارها به شهادت رساندند، گفت: مصداق بارز حرام‌خواری موقوفه‌خواری است.

مصداق بارز حرام‌خواری موقوفه‌خواری است

به گزارش خبرگزاری فارس در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده پیش از ظهر امروز در نشست قرارگاه حضرت سید الشهدا و طرح سوگواره بصیرت عاشورایی که با حضور امام جمعه فرح‌آباد ساری برگزار شد، اظهار داشت: اقتدار ملت و کشور ما مرهون زحمات، تدابیر و مدیریت حکیمانه و شجاعانه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه انقلاب ما تولد یافته از انقلاب و فرهنگ عاشورای امام حسین(ع) است، افزود: امروز لبیک به فرمان ولایت‌فقیه همان لبیک به فرمان امام زمان(عج) است.

علیزاده با بیان اینکه امروز احیای موقوفات احیای فرهنگ حسینی و مهدوی است، ادامه داد: از همه مردم، مسئولان و متدینین خواستار تبلیغ، ترویج و احیای فرهنگ وقف در مجالس و محافل عزاداری امام حسین(ع) هستیم و امیدواریم روحانیون در این امر ما را یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) را حرام‌خوارها به شهادت رساندند، تصریح کرد: مصداق بارز حرام‌خواری موقوفه‌خواری است.

این مسئول به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 222 بقعه و امامزاده مازندران اشاره کرد و گفت: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با همکاری هیئت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه و هیئت‌های مذهبی در اماکن متبرکه مجری این طرح اجرا می‌شود.

علیزاده از فعالیت 515 روحانی مبلغ در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی مازندران خبر داد و گفت: 90 طلبه اعزامی از قم و 425 روحانی مبلغ بومی در این طرح اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران را همراهی می‌کنند.

وی یکی از اهداف اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی را اجرای امینانه نیات واقفان خبر داد و بیان کرد: حدود 70 درصد موقوفات استان با نیت عزاداری و روضه‌خوانی برای امام حسین(ع) در ماه محرم است.

این مسئول با بیان اینکه مردم ولایتمدار مازندران در طول تاریخ ارادت خود را به خاندان اهل بیت(ع) ثابت کردند، افزود: مراسم اطعام‌دهی و عزاداری در امامزادگان مجری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در راستای اجرای نیت واقف اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه عزاداران حسینی از ورود هرگونه انحرافات و تحریف‌ها در مراسمات عزاداری حضرت سید الشهدا(ع) جلوگیری کنند، اظهار داشت: عزاداران امام حسین(ع) با حرکات و رفتار خود نباید اجازه دهند به فرهنگ عاشورای امام حسین(ع) خدشه‌ای وارد شود.

انتهای پیام/86031/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول