اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتقاد لیبرمن از اقدام سوئد در به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از اقدام سوئد در به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی ابراز ناخرسندی کرد و گفت این کار به تلاش برای حل مناقشه این رژیم با فلسطینی‌ها آسیب می‌رساند.

انتقاد لیبرمن از اقدام سوئد در به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آویگدور لیبرمن» از اقدام دولت سوئد در به رسمیت شناختن دولت فلسطینی انتقاد کرد.

به گزارش روزنامه «هاآرتص»، بعد از آنکه دولت سوئد رسما دولت مستقل فلسطینی را به رسمیت شناخت، لیبرمن ضمن انتقاد از این کار‌، گفت، این اقدام تاسف‌آور است و به تلاش برای حل مناقشات آسیب می‌رساند.

وی افزود: «این شرم‌آور است که دولت سوئد تصمیم گرفته این کار را انجام دهد؛ اقدامی که آسیب‌های بسیاری وارد می‌کند و هیچ مزیتی ندارد».

وزارت خارجه سوئد همانطور که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند، دولت فلسطین را به رسمیت شناخت(جزئیات بیشتر). «استفان لوون» نخست‌وزیر سوئد اوایل ماه جاری میلادی در حین مراسم ادای سوگند دولت جدید سوئد، بعنوان بخشی از اظهاراتش درباره سیاست خارجی دولتش گفت که سوئد دولت فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

این اظهارات وی خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت و تل‌آویو سفیر سوئد را به نشستی فراخواندند و مراتب اعتراضات خود را درباره این اقدام استکهلم اعلام کردند.

لوون و «مارگوت والستروم» وزیر خارجه سوئد آن زمان در پاسخ به این خشم تل‌آویو اعلام کردند که به رسمیت شناختن فلسطین همین فردا صبح قرار نیست اتفاق بیافتد و بعد از گفت‌وگو با اسرائیل صورت می‌گیرد اما دولت سوئد امروز دولت فلسطینی را به رسمیت شناخت.

پیش از این نیز پارلمان اسپانیا پیشنهاد به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی را مطرح کرده و خواستار گام‌های بزرگ اتحادیه اروپا در این راستا شده بود.

کانال یک تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز چندی پیش گزارش داد، ایرلند و فرانسه دولت مستقل فلسطین را بزودی به رسمیت خواهند شناخت.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس نیز هفته گذشته پس از جلسه‌ای 6 ساعته، طرح به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی را به رأی گذاشته و نهایتا با این طرح موافقت کردند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول