اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه نینوا گلستان

قیام امام حسین(ع) مایه عزت اسلام و مسلمانان شد/ علم و بصیرت سلاح دانشجویان است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه نینوا گلستان گفت: قیام امام حسین(ع) مایه عزت اسلام و مسلمانان شد.

قیام امام حسین(ع) مایه عزت اسلام و مسلمانان شد/ علم و بصیرت سلاح دانشجویان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام جعفر رعایتی ظهر امروز در مراسم عزاداری که به مناسبت شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در دانشگاه پیام نور شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: عدم بصیرت سبب شد تا مردم آن زمان در مقابل امام حسین (ع) بایستند و جنایتی بزرگ رقم بزنند.

وی تصریح کرد: معاویه که اسلام علوی را خطری برای خود می‎دانست با تشکیل اسلام اموی خواست تا در مقابل امام بایستد تا فقط اسم اسلام و نه راه و رسم باقی بماند، اما امام حسین (ع) برای حفظ اسلام ناب وارد میدان شد و به شهادت رسید.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه نینوا گلستان افزود: کسانی که بصیرت کافی نداشته و وابستگی به دنیا پیدا کرده بودند، مهره دشمن شده و در مقابل امام خود ایستادند.

رعایتی با بیان اینکه حضرت ابوالفضل (ع) درس ولایت‌مداری را بر همگان آموخت، بیان کرد: مسلمان در جامعه امروز باید فلسفه قیام عاشورا را بداند، شمر و حرمله‎های امروز را بشناسد تا در برابر دشمن سربلند بیرون آید.

وی با بیان اینکه دشمن از خواص و کسانی که اسوه دیگران هستند برای به انحراف کشیدن سایرین استفاده می‎کند، یادآور شد: مسلمانان باید هوشیار باشند تا اسیر نقشه‎های پلید دشمنان نشوند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه نینوا گلستان بر ضرورت ترویج فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: کسانی که نسبت به این امر مهم در جامعه غفلت کنند شاهد بروز مشکلات در جامعه خواهند بود.

رعایتی با اشاره به بیانات امام راحل در خصوص اینکه نباید بگذارید اسلام به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد، گفت: از اهداف متعالی انقلاب اسلامی متصل شدن به انقلاب مهدوی است.

وی علم و بصیرت را سلاح دانشجویان دانست و بیان کرد: مبادا علم خود را افزایش دهیم اما به تناسب بصیرت‎مان افزایش پیدا نکند، علم و بصیرت لازم و ملزوم یکدیگر هستند و قرارگیری این دو کنار هم سبب تعالی جامعه دانشگاهی می‎شود.

به گزارش فارس، نمایشگاهی با محوریت «کربلا، عصاره بهشت» به همت بسیج دانشجویی شهدای گمنام دانشگاه پیام نور شهرستان گرگان برپا شده بود که صحنه‎های عاشورا را به زیبایی به تصویر کشید.

انتهای پیام/83001/ک20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول