اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان:

گردنه ژالانه همچنان مسدود است/فعالیت 15 اکیپ راهداری برای بازگشایی راه‌ها

مدیر راهداری راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان گفت: به علت بارش برف شدید که طی دو روز گذشته در استان آغاز شده گردنه ژالانه و تته در مسیر سروآباد - پاوه همچنان مسدود است.

گردنه ژالانه همچنان مسدود است/فعالیت 15 اکیپ راهداری برای بازگشایی راه‌ها

محمدراشد مدرس‌گرجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: طی چند روز اخیر بارش برف و باران در استان منجر به بسته شدن گردنه ژالانه و تته در مسیر سروآباد ـ پاوه شده است.

وی با بیان اینکه این مسیر به همت اکیپ‌های راهداری طی دو روز گذشته تاکنون 2 بار بازگشایی شده است، تصریح کرد: بارش برف در شب گذشته این مسیر را مجددا مسدود کرد که تلاش عوامل راهداری برای بازگشایی آن در حال حاضر ادامه دارد.

به گفته مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان، بارش برف در شهرستان‌های دیواندره، سروآباد، مریوان و سقز بیش از 5 تا 10 سانتی‌متر بود ولی با این وجود تمام راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی باز و تردد در آنها امکان‌پذیر است.

مدرس‌گرجی افزود: با توجه به فعالیت بیش از چندین اکیپ راهداری در راستای بازگشایی گردنه ژالانه و تته در مسیر سروآباد ـ پاوه، این مسیر نیز ظرف یکی دو ساعت آینده باز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در چند روز اخیر هم‌زمان با آغاز بارش برف و باران به منظور تسهیل در تردد مردم استان و مسافران در جاده‌های فرعی و اصلی استان، 15 اکیپ راهداری با فعالیت بیش از 100 راهدار در سطح جاده‌های استان فعال شده و خوشبختانه تا این لحظه هیچ مشکل خاصی وجود نداشته است.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان تصریح کرد: با توجه به بارش‌های اخیر، پیش‌بینی ما در پیش بودن زمستان سخت است از این رو ایجاد بسترهای لازم برای مدیریت بحران‌های احتمالی به دلیل بارش برف و باران شدید باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

مدرس‌گرجی با اشاره به فعال‌سازی 37 اکیپ راهداری با فعالیت 400 راهدار در طرح زمستانه امسال، تصریح کرد: این اکیپ‌ها مربوط به بخش دولتی و در راستای بازگشایی راه‌های اصلی و فرعی در استان در طرح زمستانه امسال فعالیت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: نگهداری و بازگشایی راه‌ها در طرح زمستانه همچون سنوات گذشته به بخش خصوصی واگذار خواهد شد که متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات تاکنون قراردادی با پیمانکاران بخش خصوصی در این زمینه در سطح استان بسته نشده است.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان افزود: تامین اعتبار برای عقد قرارداد با بخش خصوصی باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد چرا که توان و تجهیزات بخش دولتی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز تمام راه‌های استان در شرایط بروز بحران و بارش‌های شدید باشد.

مدس‌گرجی در پایان خواستار توجه ویژه مردم روستا به بحث ذخیره‌سازی مواد غذایی مورد نیاز شد و اظهار کرد: مردم روستاها با توجه به این بارش‌ها باید در زمینه ذخیره‌سازی مواد مورد نیاز خود سهل‌انگاری نکنند تا در صورت بسته شدن راه‌ها دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/79002/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول