اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در گفت‌وگو با جان کری مطرح شد

پروشنکو خواستار احیای مذاکرات ژنو شد

رئیس‌جمهوری اوکراین طی مذاکراتی تلفنی با وزیر خارجه آمریکا پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات ژنو در سطح وزرای خارجه (روسیه، اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا) برای حل بحران داخلی در این کشور را مطرح کرد.

پروشنکو خواستار احیای مذاکرات ژنو شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین در جریان مذاکرات تلفنی خود با «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا پیشنهاد ازسرگیری مجدد شکل مذاکرات ژنو برای حل و فصل اوضاع در شرق این کشور را مطرح کرد.

خبرگزاری «نووستی» به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری اوکراین گزارش داده است که پروشنکو در این مذاکرات تلفنی به جان کری اطمینان داده است که مقامات کی‌یف درصدد حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در شرق اوکراین بر اساس توافقات بدست آمده در مینسک، پایتخت بلاروس هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است که رئیس‌جمهوری اوکراین پیشنهاد نمود که شکل مذاکرات ژنو در سطح وزرای امور خارجه برای حل و فصل بحران داخلی در این کشور از سرگرفته شود. 

در تاریخ 17 آوریل (اردیبهشت گذشته) در ژنو نشستی بین وزرای امور خارجه روسیه، اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا برای حل و فصل مناقشه داخلی در اوکراین برگزار شد. طرفین در این نشست در خصوص اتخاذ تدابیری برای کاهش وخامت اوضاع  در این کشور به توافقاتی رسیدند. روسیه بارها مقامات کی‌یف را به عدم اجرای توافقات ژنو متهم کرده است.

بر اساس این اطلاعات، وزیر خارجه آمریکا نیز در این مذاکرات تلفنی  از اقدامات رئیس‌جمهوری اوکراین برای حل و فصل اوضاع در شرق این کشور حمایت کرده و همچنین برگزاری موفق انتخابات پارلمانی در اوکراین را به وی تبریک گفته و امضای توافقنامه گازی 3 جانبه (روسیه، اوکراین، اتحادیه اروپا) را بسیار با اهمیت ارزیابی کرد.

طرفین در جریان این مذاکرات همچنین جزییات مربوط به ادامه همکاری‌های نظامی-فنی اوکراین و آمریکا و همچنین مسائل مربوط به سفر آتی «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به کی‌یف را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول