اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین:

ارجاع مشکلات به دستگاه‌های امنیتی به مواقع بحرانی محدود ‎‌شود

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: به ورود دستگاه‌های قضایی و امنیتی برای اجرای طرح‌ها، مدیریت و ساماندهی مسائل و مشکلات اعتقاد نداریم و ورود این دستگاه‌ها در زمینه‌های مذکور باید به مواقع بحرانی محدود شود.

ارجاع مشکلات به دستگاه‌های امنیتی به مواقع بحرانی محدود ‎‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ایوب رحیمی‌منفرد در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که عصر امروز در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای نظارت بر تخلفات در حوزه بهره‌برداری از چاه‌های غیرمجاز باید هماهنگی لازم بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این امر وجود داشته باشد.

وی افزود: قطع‌یقین برخورد قاطعانه با متخلفان این حوزه در کاهش استفاده از چاه‌های غیرمجاز مؤثر بوده و می‌تواند در کنترل اضافه برداشت از چاه‌ها نقش مهمی ایفا کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اضافه کرد: به ورود دستگاه‌های قضایی و امنیتی برای اجرای طرح‌ها، مدیریت و ساماندهی مسائل و مشکلات اعتقاد زیادی نداریم بلکه معتقدیم ورود این دستگاه‌ها در زمینه‌های مذکور باید به مواقع بحرانی محدود شود.

رحیمی‌منفرد ادامه داد: در بسیاری از موارد می‌توان با فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم نسبت به مسائل و مشکلات موجود از بروز تخلفات جلوگیری کرد.

وی عنوان کرد: در خصوص مسائل و مشکلات حوزه آب نیز بهتر است از طریق برگزاری جلسات هم‌اندیشی، اجرای راهکارهای علمی و عملی برای رفع مشکلات کمبود آب و قانع کردن کشاورزان از برداشت غیرمجاز از سفره‌های زیرزمینی جلوگیری شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: در صورت بروز درگیری نیز قطع‌یقین دستگاه قضایی و انتظامی ورود پیدا کرده و مشکل را برطرف می‌کند.

رحیمی‌منفرد گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی مأموریت خود را به خوبی انجام دهند کار کمتری به دستگاه‌های قضایی و امنیتی استان محول می‌شود بنابراین حدالمقدور باید با کارهای فرهنگی و اجتماعی سعی کنیم مسائل و مشکلات را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح مسدودسازی چاه‌های آب غیرمجاز بیان کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی وظیفه خود را در طرح مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز به خوبی انجام دهند، مشکلی در اجرای این طرح ایجاد نمی‌شود اما اگر موردی رخ دهد که ورود دستگاه قضایی ضرورت داشته باشد از ظرفیت این دستگاه نیز بهره‌مند می‌شویم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در باغ‌های اطراف شهر قزوین خاطرنشان کرد: ساخت و سازهای انجام شده با آن‌چه که در بخش‌نامه و مصوبات ذکر شده است، همخوانی ندارد.

رحیمی‌منفرد افزود: اگر مجوز ساخت و ساز به یک گروه از مردم داده شود قطع‌یقین با درخواست‌های دیگران برای ساخت و ساز در باغ‌ها روبه‌رو می‌شویم که این امر عدم نظارت کافی و دقیق بر این ساخت و سازها را به دنبال دارد، بنابراین با افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز مواجه می‌شویم.

استقرار کانکس در باغات شیوه ساخت و سازها در این نقاط را محدود می‌کند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: سال 84 محدوده بافت تاریخی قزوین ابلاغ شده، بنابراین رعایت آئین‌نامه‌ها و قوانین مربوط به پرهیز از مداخلات در این بافت بدون کسب مجوز از میراث فرهنگی استان ضروری است.

محمدعلی حضرتی‌ها افزود: برای کاهش حریم ورودی شهرها نیز یکی از رویکردها حفظ باغستان بود که باید مدنظر قرار گرفته و در ساماندهی ورودی شهرها رعایت شود.

وی اضافه کرد: بنابراین در مجوزهایی که برای ساماندهی ورودی شهرها و ساخت و ساز در باغات صادر می‌شود باید محدوده ورود به باغستان کنترل شده باشد تا مجموعه باغستان آسیب نبیند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین عنوان کرد: با توجه به این‌که باغداران سنتی بارها درخواست ساخت و ساز در باغات را داشته‌اند و با این کار مخالفت شده است، بنابراین اگر اجازه ساخت و ساز در باغ‌های دیگر داده شود قطع‌یقین اعتراض باغداران سنتی را به دنبال دارد.

حضرتی‌ها تصریح کرد: از سوی دیگر پس از صدور مجوز ساخت و ساز در باغ کنترل کف و سقف بنایی که احداث می‌شود مشکل است بنابراین استقرار کانکس در باغات شیوه ساخت و سازها در باغات را محدود کرده و زمینه کنترل آن را فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: با توجه به این‌که صدور مجوز ساخت و ساز در باغات ممکن است درگیری‌ها و مشکلاتی را برای دستگاه‌های اجرایی مرتبط به ویژه نیروی انتظامی فراهم کند، باید بازدارندگی آن را مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/77010/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول