اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس عنوان کرد

گذشت زمان مناسب اجرای طرح‌های آب ‌و خاک در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: عدم تخصیص به‌موقع اعتبارات موجب کندی روند اجرای طرح‌ها و پروژه‌های آب ‌و خاک این استان و از دست رفتن زمان مناسب اجرای طرح‌ها در آن شده است.

گذشت زمان مناسب اجرای طرح‌های آب ‌و خاک در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمدمهدی قاسمی اظهار داشت: ارزش کل محصولات منتخب در بخش کشاورزی فارس در سال 92 بیش از 167 میلیارد ریال بوده که این رقم در بخش محصولات زراعی بالغ‌ بر 73 میلیارد و 609 میلیون و 185 هزار ریال، باغی 69 میلیارد و 11 میلیون 170 هزار ریال و دامی 24 میلیارد و 613 میلیون و 467 هزار ریال است.

این مقام مسئول به برخی چالش‌ها و مشکلات حوزه آب ‌و خاک فارس اشاره کرد و گفت: پایین بودن یارانه دولتی تخصیص داده ‌شده به ازای هر هکتار اجرای پروژه آبیاری تحت‌ فشار نسبت به هزینه واقعی، عدم اعتبارات کافی برای اجرای پروژه‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی و همچنین عدم تأمین اعتبار به‌ منظور پرداخت دیون پروژه‌های تأمین آب، از جمله مواردی بوده که این استان در حوزه آب‌ و خاک با آن روبه‌روست.

قاسمی از عدم تخصیص به ‌موقع اعتبارات و از دست رفتن زمان مناسب اجرای طرح‌های آب ‌و خاک خبر داد و گفت: مطالعه طرح‌های شبکه آبیاری و زهکشی، تجهیز و نوسازی اراضی، انتقال آب به ‌وسیله لوله و احداث استخر که از مهم‌ترین پروژه‌های آب‌ و خاک بوده که با عدم تأمین اعتبار مواجه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، خواستار واگذاری امور حفاظت و نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات انتقال و توزیع آب به تشکل‌های کشاورزی شد و تصریح کرد: نصب اجباری کنتور حجمی در زمان تمدید پروانه چاه و هزینه بسیار خرید کنتور حجمی منجر به نارضایتی کشاورزان شده است.

قاسمی پرداخت قسمتی از هزینه اجرای آبیاری تحت ‌فشار توسط بهره‌بردار از قبیل احداث ذخیره آب، برقی کردن چاه، نصب کنتور هوشمند قبل از شروع اجرای سامانه‌های نوین آبیاری به علت عدم تمکن مالی کشاورز را بخش دیگری از مشکلات در حوزه آب ‌و خاک عنوان کرد.

انتهای پیام/2448/گ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول