اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از درخشش در مسابقات ترکیه

دختران بسیجی شیراز به مسابقات جهانی کاراته قبرس می‌روند

دختران بسیجی شیراز پس از درخشش در مسابقات ترکیه از سوی فدراسیون جهانی کاراته به مسابقات جهانی قبرس دعوت شدند.

دختران بسیجی شیراز به مسابقات جهانی کاراته قبرس می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، تیم کاراته دختران بسیجی حوزه زهرای اطهر (س) پایگاه علی ابن ابیطالب ناحیه ثارالله شیراز چندی پیش به نمایندگی از کشورمان به پیکارهای چهارجانبه ترکیه اعزام شد و در حالی‌که تمام تیم‌ها با 11 ورزشکار در مسابقات حضور داشتند تیم فارس تنها با پنج کاراته‌کا به مصاف حریفان خود رفت و توانست پنج نشان کسب کند.

در این رقابت‌ها فائزه دهقانی نشان طلا، مریم اسفندیاری بیات و فرشته بهمنی دو نشان نقره، زهرا محمودی و لیلا زارع نیز دو نشان برنز برای استان فارس و کشورمان به ارمغان آوردند.

به دلیل درخشش تیم فارس، فدراسیون جهانی کاراته و ترکیه، تیم فارس را به مسابقات جهانی قبرس که قرار است تا چند ماه آینده برگزار شود دعوت و مسئولان این تیم اعلام کردند در صورتی‌که حمایت شوند در این پیکارها حضور می‌یابند.

این نخستین تجربه دختران کاراته‌کای بسیجی شیراز بود و توانستند با حجاب کامل خود، مسابقات خوبی را به نمایش بگذارند.

فائزه دهقانی دارنده نشان طلای این مسابقات به خبرنگار فارس در شیراز گفت: من 14 سال دارم و از سن هفت سالگی ورزش کاراته را شروع کردم و در این مسابقات با آمادگی بالا به مصاف حریفان رفتیم و توانستم نشان طلا را کسب کنم.

لیلا زارع دارنده نشان برنز نیز اظهار داشت: در حالی‌که کاراته‌کاهای تیم از حجاب کامل استفاده می‌کردند اما به‌خوبی مسابقه دادند و باعث شد نظر مسئولان برگزاری و ورزشکاران دیگر کشورها به حجاب ما جلب شود.

مریم اسفندیاری دارنده نشان نقره نیز بیان کرد: تیم فارس بسیار خوب و حرفه‌ای مسابقه داد و اگر نفرات این تیم کامل بود می‌توانستیم عنوان قهرمانی را نیز ‌کسب کنیم و امیدوارم بتوانم افتخارات فراوانی در آینده برای کشورم به‌دست آورم.

در ادامه فرشته بهمنی که نشان نقره را از آن خود کرده بود با اشاره به اینکه تلاش فراوان دلیل کسب نشان شد گفت: ورزش در زندگی و در پیشرفت‌های تحصیلی ما تأثیر بسیاری گذاشته است.

زهرا محمودی نیز که نشان برنز را کسب کرده است گفت: حجاب هیچ‌گونه مانعی برای بانوان ورزشکار نیست و ورزشکاران با حجاب کشورمان نشان داده‌اند می‌توانند با حفظ حجاب در بالاترین سطح عناوین قهرمانی را کسب کنند.

انتهای پیام/2448/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول