اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

آلیا در تذکر شفاهی:

آموزش خانواده‌های ایرانی با استفاده از مستشار خارجی قابل پذیرش نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به انعقاد تفاهمنامه در امور زنان و خانواده، نسبت به استفاده از مستشار خارجی برای آموزش زنان و خانواده‌های ایرانی انتقاد کرد و آنرا قابل پذیرش ندانست.

آموزش خانواده‌های ایرانی با استفاده از مستشار خارجی قابل پذیرش نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) خانه ملت در تذکری شفاهی خطاب به رئیس‌ جمهور و وزیر امور خارجه اظهار داشت: سند همکاری سه جانبه معاونت امور زنان و خانواده و وزارت خانواده و جمعیت ملل متحد در بحث خانواده تدوین شده است، ما اصل تعامل را تأیید می‌کنیم ولی این مسئله که در آموزش زنان و خانواده مستشار خارجی مورد استفاده قرار گیرد، قابل پذیرش نیست.

وی افزود: امضای معاون امور زنان رئیس‌جمهور زیر متن انگلیسی و فارسی این تفاهمنامه وجود دارد در حالی که بهره‌گیری از مشاور خارجی با اصول 77، 82 و 153 قانون اساسی مغایر است و قطعاً ملت بیدار اجازه نمی‌دهند با یک حرکت ارتجاعی، شرایط حرکت های زمان اصلاحات فراهم شود.

آلیا در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مدتی است سؤال از وزیر تعاون در زمینه عدم رسیدگی به معلولان در دستور کار قرار دارد لذا تقاضا داریم طبق آیین‌نامه،‌ یک روز به سؤالات نمایندگان از مسئولان اجرایی اختصاص داده شود.

وی یادآور شد: لایحه تبدیل ساعت کار مادرانی که فرزند معلول یا زیر 6 سال یا همسر بیمار دارند مدت‌هاست در کمیسیون به تصویب رسیده و طبق آیین‌نامه نیز به آن اولویت داده شده ولی در دستور کار صحن قرار نمی‌گیرد.

این عضو فراکسیون زنان مجلس خطاب به وزیر کشور تصریح کرد: جمع‌آوری معتادان و توزیع‌کنندگان خرد مواد مخدر در دستور کار قرار گیرد زیرا در سطح خیابان‌ها به خصوص یادگار و نیایش، معتادان زن نیز دیده ‌می‌شوند.

آلیا در ادامه ضمن تشکر از خدمات و زحمات وزیر بهداشت از وی خواست به موضوع عدم نظارت درباره جمع‌آوری زباله‌های عفونی و غیربهداشتی مراکز درمانی استان تهران مخصوصاً کهریزک رسیدگی کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول