اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاکم ولایت سغد خجند تاجیکستان در تبریز مطرح کرد

امتیازات مالیاتی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاران ایرانی/ احداث خط هوایی تبریز ـ خجند

حاکم ولایت سغد خجند تاجیکستان گفت: زیرساخت‌های لازم برای گسترش روابط تجاری خجند با کشورهای مختلف از جمله ایران فراهم شده است و امتیازات مالیاتی فراوانی برای سرمایه‌گذاران خارجی مثل ایرانی‌ها قائل خواهیم بود.

امتیازات مالیاتی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاران ایرانی/ احداث خط هوایی تبریز ـ خجند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عبدالرحمان قادری ظهر امروز در نشست مشترک اعضای اتاق بازرگانی تبریز با هیئت فرهنگی تجاری تاجیکستان اظهار کرد: منطقه آزاد سغد و شهر خجند برای انعقاد همکاری‌های تجاری زمینه‌های کلان مادی دارد.

وی افزود: این شهر به منظور توسعه مناسبات تجاری و صنعتی خود از سال 2007 میلادی به بعد 10 نمایشگاه توانمندی‌های تجاری را به پیشنهاد مسئولان ایرانی در خجند برگزار کرده است.

حاکم منطقه آزاد سغد تصریح کرد: امکانات و زیرساخت‌های لازم برای گسترش روابط تجاری خجند با کشورهای مختلف از جمله ایران فراهم شده است و امتیازات مالیاتی فراوانی برای سرمایه‌گذاران کشورهای خارجی مثل ایرانی‌ها قائل خواهیم بود.

قادری اظهار کرد: منطقه آزاد سغد که در شهر خجند واقع شده همکاری‌های مطلوبی با سرمایه‌گذاران آمریکا، ترکیه جمهوری خلق چین و ایران دارد و برای رشد این منطقه حمایت‌های مطلوبی از این سرمایه‌گذاران به عمل می‌آورد.

ایجاد خط هوایی مستقیم بین تبریز و خجند

وی یادآور شد: در تبریز ظرفیت‌های توسعه همکاری فراوانی وجود دارد؛ بر همین اساس مذاکراتی با شهردار تبریز انجام دادیم تا یک خط سیر هوایی مستقیم میان دو شهر تبریز و خجند ایجاد شود تا تجار و مردم دو شهر به سهولت رفت و آمد داشته باشند.

حاکم سغد تاکید کرد: در زمینه کشاورزی، صنعت و معدن زیرساخت‌های فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در سغد وجود دارد؛ به طوری که شرکت‌های بسیاری از کشورهای آمریکا و کانادا در این زمینه‌ها به فعالیت می‌پردازند.

عبدالرحمان قادری در ادامه با بیان اینکه تبریز از لحاظ فرهنگی، آداب و رسوم، آب و هوا و حتی چهره مردمانش شباهت‌های زیادی با خجند دارد؛ گفت: یک مشت خاک به نشانه احترام از مقبره کمال خجندی در تبریز برخواهیم داشت تا در قسمت شرقی رود سیحون مقبره نمادین این شاعر فرهیخته را بنا نهیم.

وی خاطرنشان کرد: این مکان فرهنگی را در زمینی به مساحت 7 هکتار احداث خواهیم کرد و به یاد خواهیم داشت خاک شهید کمال خجندی از تبریز آورده شده و باور داریم مناسبات دو شهر را مستحکم خواهد کرد.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول