اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

کتاب «نقش مازندران در دفاع مقدس» تدوین می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: تدوین کتاب نقش مازندران در حوزه دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد.

کتاب «نقش مازندران در دفاع مقدس» تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار عبدالله ملکی امشب در جمع نویسندگان و شاعران دفاع مقدس با اشاره به اینکه برای فعالیت در حوزه فرهنگی نقش مازندران در دفاع مقدس در 20 سر فصل و 100 جلد کتاب تدوین می‌شود، اظهار داشت: استان برای تدوین نقش مازندران در دفاع مقدس آماده شد و موضوعات مرتبط در کارگروه فرهنگی نیز مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: کتاب نقش مازندران در دفاع مقدس در سه حوزه دنیای رزم، حوزه مردم و دولت تدوین می‌شود.

ملکی با بیان اینکه تشکیل انجمن نویسندگان حوزه دفاع مقدس فعالیت در این حوزه را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: با تشکیل انجمن نویسندگان دفاع مقدس آثار فرهنگی به‌صورت تخصصی بررسی می‌شود.

وی با انتقاد از اینکه در هفته کتاب و برپایی نمایشگاه کتاب حتی یک غرفه به حوزه دفاع مقدس اختصاص نیافت، بیان داشت: پیگیر مجوز اخذ نشر دفاع مقدس در مازندران هستیم.

ملکی افزود: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران موضوع نقش زنان در حوزه نظامی، رزمی، امدادی و پشتیبانی جنگ را در برنامه کار فرهنگی خود قرار داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اظهار داشت: هدف ستاد تدوین کتاب دفاع مقدس استفاده از نویسندگان بومی است.

دبیر اجرایی ستاد تدوین جنگ نیز با اشاره به اینکه آنچه رسالت زینبی بر گردن نویسنده‌های دفاع مقدس است باید درست انجام شود، گفت: وظیفه ما امتداد راه شهداست و در این مسیر آنچه تخصص داریم باید گام‌های درستی برداشته شود.

مفید اسماعیلی با اشاره به اینکه نگاه جهادی در حوزه فرهنگی دفاع مقدس ارائه عملکرد مناسب و دقیق است، افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی نویسندگان حوزه دفاع مقدس نیازمند امرار معاش هستند که در این بخش مسئولان باید توجه داشته باشند.

مسئول انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به فعالیت در حوزه مشارکت زنان در دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در حد بضاعت فعالیت خوبی در حوزه معرفی زنانی که در دفاع مقدس نقش داشتند انجام داد.

اسماعیلی یادآور شد: تاکنون 160 کتاب در حوزه دفاع مقدس تدوین شد که 80 کتاب به‌چاپ رسید و از این تعداد 45 اثر داستانی ویژه نقش زنان در حوزه دفاع مقدس بوده است.

وی استعدادیابی و آموزش نویسنده‌های دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد و گفت: نویسنده‎‌های دفاع مقدس همچون سرمایه‌ای هستند که باید مورد صیانت قرار گیرند.

مدیر ادبیات و انتشارات حوزه دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز با اشاره به اینکه تاکنون 52 کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده است، خاطرنشان کرد: اگر در حوزه دفاع مقدس تفکیک جنسیتی صورت گیرد فعالیت درستی به سرانجام نمی‌رسد.

محمد صادقی اظهار داشت: تدوین و انتشار اثر فاخر در حوزه دفاع مقدس برای جامعه موثر است.

انتهای پیام/86006/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول