اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

کاشت «آنغوزه» در 7 هزار هکتار از مراتع بویراحمد

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد گفت: در سال جاری بیش از 7 هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی این شهرستان زیر کشت گیاه دارویی آنغوزه رفت.

کاشت «آنغوزه» در 7 هزار هکتار از مراتع بویراحمد

سعید نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالایی که در استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه رویش گیاهان دارویی  وجود دارد، اظهار کرد: وجود اقلیم‌های متفاوت در این استان باعث رشد گونه‌های متنوع گیاهی در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد افزود: در این میان این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در اقلیم کوهستانی و سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد دارای گون‌هایی متفاوت از نقاط دیگر کشور است.

نظری با بیان اینکه در سال‌های اخیر به دلیل برداشت بی‌رویه و غیراصولی گیاهان دارویی و خوراکی و نیز چرای بی‌رویه دام نسل برخی از این گون‌ها در معرض خطر انقراض قرار گرفته است، تصریح کرد: گونه‌هایی نظیر کرفس، بن‌سرخ و بیلهر در آستانه انقراض قرار دارند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد یادآور شد: زیستگاه‌های برخی گونه‌های دیگر مانند جاشیر نیز در معرض خطر جدی قرار گرفته است که باید در این زمینه چاره اساسی اندیشیده شود.

نظری بیان کرد: اداره منابع طبیعی بویراحمد برای جلوگیری از انقراض گونه‌های دارویی و خوراکی بر اساس برنامه‌ای مدون در سال جاری اقدام به کاشت گونه گیاهی آنغوزه در بیش از 7 هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی این شهرستان کرد.

وی با اشاره به ارزش دارویی و صنعتی این گیاه تصریح کرد: آنغوزه علاوه بر درآمدزایی که برای بهره‌برداران به دنبال دارد، باعث تقویت خاک و جلوگیری از فرسایش مراتع نیز خواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه کاشت گیاه آنغوزه در مناطقی مانند توف عبدالله کاکان، تولگهی، سرداب، مله شوره ، تنگ سرخ، گرگو، خرم‌ناز و لوداب در شهرستان بویراحمد انجام گرفته است، بیان کرد: این کار با مشارکت مردم و بومیان محلی انجام گرفته و تاکنون نتایج رضایت‌بخشی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: کاشت گونه‌های گیاهی در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه درون‌زا در عرصه‌های طبیعی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/82008/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول