اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی تیم هندبال مس کرمان:

حضور در جمع بالای جدولی‌ها را دنبال می‌کنیم/ تیم مورد نظر ما بسته نشد

سرمربی تیم هندبال صنعت مس کرمان گفت: به دنبال قرار گرفتن تیم در جمع سه تیم بالای جدول لیگ برتر هندبال تا پایان نیم‌فصل مسابقات هستیم.

حضور در جمع بالای جدولی‌ها را دنبال می‌کنیم/ تیم مورد نظر ما بسته نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، تیم هندبال صنعت مس کرمان در رقابت‌های این فصل لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور باز هم در کادر فنی خود تغییراتی داشت.

این دفعه حمید صادقی جوان و از بازیکنان باسابقه هندبال کرمان هدایت این تیم را عهده‌دار شد تا وی در کنار سید رضا مهدوی مدیر فنی تیم و دانیال امینایی مربی عهده‌دار مسئولیت فنی این تیم در رقابت‌های لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور باشند.

به سراغ حمید صادقی سرمربی مس کرمان رفتیم تا با وی در زمینه روند آماده‌سازی، جذب بازیکن، آغاز رقابت‌ها و نتایج مس در این فصل از مسابقات صحبت کنیم.

فارس: پس از چند سال بار دیگر به مس بازگشتید و این بار به عنوان سرمربی و نفر اول نیمکت مسئولیت فنی تیم را برعهده گرفته‌اید، لطفا در زمینه تیم هندبال صنعت مس و چگونگی آماده‌سازی این تیم برای شرکت در رقابت‌های این فصل صحبت کنید؟

صادقی: مس یکی از برندهای ورزش کرمان است و این محصول حالا در سطح کشور مطرح شده است، باشگاه در چند سال اخیر از هندبال استان کرمان حمایت کرده و با عنوان صنعت مس نماینده‌ای را عازم رقابت‌های لیگ برتر کرده است من نیز چند سالی به عنوان بازیکن در کنار تیم بودم.

اکنون نیز بنا بر نظر تصمیم‌گیرندگان، مسئولیت فنی تیم به من محول شده است و امیدوارم در این زمینه موفق باشم و بتوانم در کنار سایر اعضای کادر فنی تیم روزهای خوبی را برای هندبال مس رقم بزنیم.

در زمینه آماده‌سازی و شکل‌گیری این تیم موارد مختلفی اتفاق افتاد، ما تلاش زیادی کردیم تا در فصل نقل و انتقالات تیم خوبی را ببندیم اما نتوانستیم تیم مد نظرمان را ببندیم، قبل از آغاز فصل با بسیاری از بازیکنان صحبت کردیم و پس از جدایی چند بازیکن اصلی تنها موفق به حفظ بازیکنان فصل گذشته شدیم و به نوعی نگذاشتیم، اسکلت تیم فرو بریزد.

فارس: از صحبت‌های شما اینگونه استنباط می‌شود که تیم از نظر مهره و بازیکن با مشکلاتی مواجه شده است؟

صادقی: یکی از مشکلات ما در شرایط فعلی همین مسئله کمبود بازیکن است در این شرایط تنها موجودی ما 6 بازیکن است و نفرات روی نیمکت تیم را بازیکنان متولد 74 و 75 سهمیه نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند، لیگ برتر میدان کسب تجربه نیست و ما باید با تیم‌های قدرتمندی پیکار کنیم.

فارس: در حالی که تیم شما آغاز خیلی خوبی در این فصل داشت و سه دیدار نخست را با پیروزی پشت سر گذاشتید در 2 مسابقه اخیر شکست خورده‌اید، چرا روند رو به رشد تیم با سیر نزولی مواجه شد؟

صادقی: همین مشکل کمبود بازیکن در بازی با ثامن مشهد و گهر زمین به زیان ما تمام شد و در حالی که در سه بازی نخست پیروز شده بودیم خود را برای پیروزی در بازی‌های بعدی آماده کرده بودیم ما توانستیم تیم قدرتمند یزد را در خانه‌اش شکست دهیم.

شرایط تیمی ما ایجاب می‌کرد برای بهبود و حفظ موقعیت خود بازی چهارم را هم با برتری پشت سر بگذاریم اما قبل از بازی مقابل ثامن با بیماری که گریبان چند نفر از بازیکنان تیم را گرفت، مشکلات جدیدی برای ما رقم خورد.

اما در دیدار برابر گهر زمین شرایط کمی تغییر کرد در آن سوی میدان بازیکنی به نام مسعود زهرابی حضور داشت که علاوه بر هدایت گهر زمین همچنان بازی می‌کند و پس از حضورش در زمین شرایط را به سود تیمش تغییر داد هرچند که معتقد هستم شاید اگر بازیکنان تیم در این بازی دستورات فنی را اجرا کرده بودند.

این بازی را نمی‌باختیم، هر چند در همین بازی هم مهدی آزاد را از دقیقه 14 به دلیل مصدومیت از دست دادیم و بازیکنانی چون برهانی و حیدری هم مصدوم بودند و تصور می‌کنم تهی شدن نیمکت ما از بازیکنان باتجربه در این 2 مسابقه به ضرر ما تمام شده است.

فارس: جای خالی دو سه بازیکن کرمانی و تاثیرگذار حاضر در لیگ برتر هندبال کشور در تیم مس احساس می‌شود آیا باشگاه با نفراتی چون افشین صادقی و سلامان برای بازی کردن در مس و تیم کرمان اقدامی کرده است؟

صادقی: بله ما با افشین صادقی مذاکراتی داشتیم و حتی با وی قرارداد داخلی بستیم تا قبل از آغاز فصل قراری مبنی بر بازی کردن 2 تیم مشهدی ثامن در رقابت‌های این فصل نبود اما با توجه به حضور دوباره این تیم‌ها در لیگ و قراردادی که صادقی با تیم ثامن داشت وی باید از تیم ثامن رضایت‌نامه‌اش را می‌گرفت که موفق نشد.

اما در ارتباط با سلامان تصور می‌کنم وی علاقه‌ای برای بازگشت به مس و کرمان نداشت و مذاکرات ما با وی گویای این موضوع بود، حتی باشگاه برای جذب وی رقم پیشنهادی خوبی را به وی ارائه کرد.

فارس: در زمینه انتخابات هیئت هندبال استان چه صحبتی دارید، یکی از خبرگزاری‌ها گفته بود، باشگاه مس در مجمع هیچ نماینده‌ای نداشته است اما شما در این مجمع حضور داشتید و در رای‌گیری هم شرکت کردید؟

صادقی: انتخاب باژیان از سوی اعضای مجمع را باید به فال نیک گرفت وی از هندبالی‌های خوشنام کرمان است و پیش از برگزاری مجمع نیز از سوی مهدوی پیشکسوت و بزرگ هندبال کرمان حمایت شد.

من در مجمع بودم و در رای‌گیری هم شرکت کردم و فکر می‌کنم، انجام کارهای زیربنایی و پایه در هندبال استان می‌تواند در برنامه‌های باژیان و همکارانش جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی در صحبت‌هایش نیز با تاکید بر این مطلب از امضای تفاهم‌نامه همکاری هیئت هندبال با آموزش و پرورش خبر داد و قطعا من و سایر اعضا و اهالی خانواده هندبال از هیچ کمکی برای موفقیت وی دریغ نخواهیم کرد.

فارس: اهالی خانواده هندبال روزگاری رفاقت و صمیمیت زیادی با یکدیگر داشتند اما امروز نه‌ تنها از آن رفاقت و صمیمیت خبری نیست بلکه مشکلات و اختلافاتی جایگزین آن دوستی‌ها شده است در این زمینه چه صحبتی دارید؟

صادقی: به هرحال اختلاف نظر و سلیقه همیشه و در هر قشری وجود دارد، جامعه ورزش و به ویژه هندبال هم از این قاعده مستثنا نیست به نظر من اختلاف سلیقه‌ها نباید منجر به کدورت شود.

اگر هندبال کرمان بتواند از کدورت‌های به وجود آمده عبور کند قطعا می‌توان باز هم روزگاری خوش را برای این رشته ورزشی در کرمان پیش‌بینی کرد؛ امیدوارم رئیس هیئت جدید بتواند با همکاری مهدوی که از بزرگان ورزش کرمان است بر این مشکلات فائق آید.

فارس: تا پایان نیم‌فصل مسابقات چند دیدار دیگر پیش رو دارید و برای کسب امتیاز و ترسیم جایگاه مس در انتهای نیم‌فصل نخست چه تدبیری اتخاذ شده است؟

صادقی: تا پایان نیم‌فصل ما 6 مسابقه دیگر پیش رو داریم و برای هر یک از این مسابقات برنامه خاصی را تدارک دیده‌ایم با شرایطی که تیم ما دارد در صورتی که با مشکلاتی همچون مصدومیت بازیکنان خود روبه‌رو نشویم قطعا به دنبال کسب پیروزی و قرار گرفتن در جمع سه تیم بالای جدول در انتهای نیم‌فصل هستیم.

البته در تلاش هستیم تا با حضور در جمع تیم‌های بالای جدول و جذب دو سه بازیکن در تعطیلات نیم‌فصل تیم مقتدرتری را برای نیم‌فصل دوم راهی مسابقات کنیم.

فارس: پس از 2 باخت پشت سر هم توانستید تیم صدرنشین نفت و گاز گچساران را در کرمان به راحتی شکست دهید در این زمینه توضیح دهید؟

صادقی: البته شکست گچساران به این راحتی نبود چراکه ما با یک تیم مقتدر و منسجم بازی می‌کردیم، گچسارانی‌ها تا پیش از بازی با ما صدرنشین بودند و هدف‌شان شکست مس در کرمان بود اما تیم ما هم پس از 2 شکست نیاز به یک پیروزی داشت و با صحبت‌هایی که با بازیکنان انجام دادیم، موفق شدیم یک پیروزی خانگی شیرین به دست آوریم.

فارس: صحبت پایانی ...

صادقی: باید قبل از هر چیز از اصحاب رسانه استان کرمان تشکر ویژه‌ای داشته باشم، رسانه‌ها در این فصل از مسابقات بیش از گذشته از هندبال حمایت کرده‌اند.

همچنین باید از اعضای هیئت مدیره باشگاه صنعت مس، مدیریت باشگاه، مدیریت شرکت ملی صنایع مس ایران به دلیل حمایت از تیم تشکر و قدردانی داشته باشم.

در پایان دست تک‌تک هوادارانی را که با حضور در سالن از تیم حمایت می‌کنند به گرمی می‌فشارم و امیدوارم با کسب نتایج بهتر پاسخگوی لطف و محبت آن‌ها باشم.

===============

گفت‌و‌گو از عباس آقاملایی

===============

انتهای پیام/80011/م40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول