اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین:

طرح جامع مبارزه با مواد مخدر در قزوین تهیه می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: با توجه به تفاوت‌هایی که در شرایط اجتماعی استان‌ها وجود دارد، در کاهش آمار اعتیاد یک برنامه واحد نمی‌تواند پاسخگو باشد بنابراین طرح جامع مبارزه با مواد مخدر در استان قزوین تهیه می‌شود.

طرح جامع مبارزه با مواد مخدر در قزوین تهیه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ایوب رحیمی‌منفرد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که صبح امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شورای مبارزه با مواد مخدر از کمیته‌های مختلفی تشکیل شده که هر یک از آن‌ها در حوزه کاری خود موضوعات مرتبط با مواد مخدر را دنبال می‌کنند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین کمیته‌های این شورا کمیته پیشگیری است که باید مورد توجه جدی قرار گرفته و اعضای این کمیته برنامه‌های عملی برای پیشگیری از مواد مخدر ارائه دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: با توجه به اینکه بدون برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه نمی‌توان در درمان معتادان موفق بود باید از راهکارهای فرهنگی و اجتماعی در کنار راه‌های درمانی برای کاهش آمار مبتلایان به اعتیاد استفاده کرد.

رحیمی‌منفرد ادامه داد: کمیته پیشگیری از مواد مخدر این شورا طرح جامعی که قابل اجرا در تمام اقشار جامعه باشد، تهیه کند تا پس از تصویب در شورا به مرحله اجرا درآید.

وی عنوان کرد: یکی از راهکارهای مناسب برگزاری جلسات متعدد با حضور متخصصان امر برای اقشار مختلف جامعه است زیرا این امر موجب آگاهی‌بخشی به عموم مردم جامعه شده و در موفقیت طرح می‌تواند مؤثر باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه شرایط فرهنگی و اجتماعی هر استان با استان‌های دیگر متفاوت است، نمی‌توان انتظار داشت یک برنامه واحد در تمام استان‌ها به نتیجه مطلوب منجر شود بنابراین تهیه برنامه ویژه برای استان قزوین در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: به منظور بررسی وضعیت آمار معتادان شاغل در واحدهای صنعتی 720 نمونه در محیط‌های تولیدی مختلف جمع‌آوری شد که پس از انجام آزمایش اعتیاد، نتیجه آزمایش 223 نفر از آنان مثبت بود.

فردین بابایی بیان کرد: آزمایش اعتیاد انجام شده برای تشخیص سه نوع اعتیاد به حشیش، مورفین و شیشه بود که از مجموع معتادان شناسایی شده 80 نفر به مواد مخدر شیشه اعتیاد داشتند.

وی افزود: نتایج این آزمایش‌ها در گام نخست به مدیران واحدهای صنعتی اعلام نشد تا نسبت به اخراج آن‌ها اقدام نکنند زیرا در صورت اخراج از کار مشکلات عدیده‌ای بروز می‌کند بنابراین با برگزاری برنامه‌ها و جلسات متعدد سعی داریم حساسیت مدیران واحدهای صنعتی نسبت به موضوع اعتیاد را بالا ببریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اضافه کرد: در صورت نیاز این اداره کل امکانات لازم برای انجام غربالگری در دامنه گسترده‌تری از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی را دارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: معتادان شاغل گرچه در بحث‌های اجتماعی آسیب به شمار می‌روند اما کمتر به کارتن‌خوابی کشیده می‌شوند بنابراین نباید با افزایش حساسیت به سمتی حرکت کنیم که تعداد معتادان کارتن‌خواب و بزهکار افزایش یابد.

سیدمحمد حسینی خاطرنشان کرد: باید با تدابیر لازم شرایطی فراهم کنیم که معتادان شاغل با آگاهی از خطراتی که آن‌ها را تهدید می‌کند، نسبت به ترک اعتیاد اقدام کنند.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول