اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی:

مصاحبه اخیر فرماندار ملکان برخلاف سیاست‌های دولت است

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی با انتقاد از مصاحبه اخیر فرماندار ملکان گفت: وی اخلاق مدیریتی را رعایت نکرده و سخنان وی برخلاف سیاست‌های دولت است.

مصاحبه اخیر فرماندار ملکان برخلاف سیاست‌های دولت است

محمدرضا شروین اسبقیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: با نظر فرماندار ملکان آقای جهانگیر اسکندرزاده، مدیر ورزش و جوانان این شهرستان را عوض کردیم و به یکی از معاونان این اداره حکم سرپرستی را ابلاغ کردیم تا بعد از بررسی گزینه‌ها مدیر جدید را معرفی کنیم.

وی گفت: من معتقد به استفاده از نیروهای داخل سیستم هستم و در همان ابتدا نیز فردی با تحصیلات فوق لیسانس تربیت بدنی را در نظر گرفته بودیم که با مخالفت فرماندار ملکان همراه شد و نظر ایشان ابتدا روی نیرویی از آموزش و پرورش بود و بعد از مدتی فردی دیگر را معرفی کرد که ما عنوان کردیم همان انتخاب نیروی آموزش پرورشی موافق هستیم به شرط اینکه حقوق وی را همچنان آموزش و پرورش تقبل کند.

اسبقیان تصریح کرد: در نهایت خود آقای فرماندار پیشنهاد داد که  اداره ورزش و جوانان چند ماه باقیمانده از سال با سرپرست اداره شود تا در سال جدید امکان حضور فرد مدنظر از آموزش و پرورش فراهم شود و من نمی‌دانم به یک باره چه اتفاق افتاد که آقای اسکندرزاده توافقات را فراموش کرده و چنین مصاحبه‌ای را انجام داده است.

وی در مورد ادعای فرماندار ملکان نسبت به عدم حضورش در مسابقات تنیس روی میز نوجوانان کشور در ملکان پاسخ داد و گفت: با ایشان در این باره صحبت کرده بودیم و قرار شد معاون اداره کل آقای قربانی به همراه رئیس هیئت تنیس استان در این مسابقات حضور داشته باشند.

اسبقیان در مورد بسته بودن درب استخر این شهرستان نیز گفت: طبیعی است وقتی در استخر مشکل فنی وجود دارد درب آن تا رفع ایراد بسته باشد و باید عنوان کنم که بعد از بررسی دفتر فنی و تخصیص و تامین بودجه لازم برای بازسازی این استخر، این مشکل رفع شده و الان این استخر آماده استفاده علاقمندان است.

فرماندار ملکان نقشی در موفقیت‌های این شهر نداشته است

اسبقیان با انتقاد از روش فرماندار ملکان اظهار داشت: یکی از خصوصیات یک مدیر توانمند سعه صدر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: ملکان یکی از شهرهای قهرمان‌پرور استان بوده و در چند سال اخیر با رشد قابل ذکری در استان به رتبه اول دست یافته است، اما فرماندار ملکان اخیرا به این سمت منصوب شده و قطعا در موفقیت‌های ورزشی این شهر نقشی نداشته است.

وی افزود: نقش اصلی موفقیت‌های ورزشی ملکان بر دوش ورزش و جوانان این شهر و اداره کل استان بوده است و با شاخص‌های وزرات ورزش همانند ورزش قهرمانی، توسعه ورزش همگانی، افزایش امکانات ورزشی و توجه به جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی رتبه نخست کشور را کسب کرده است و این منطقی نیست که ادعا شود اداره کل ورزش استان در موفقیت‌های ملکان نقشی نداشته است.

اسبقیان خاطرنشان کرد: برگزاری اردوی تیم ملی کشتی و انجام مسابقات کشتی نوجوانان کشور و همچنین تنیس روی میز قهرمانی نوجوانان کشور با تلاش اداره کل ورزش استان و اداره ورزش ملکان میسر شده و فرماندار ملکان فکر می‌کند بدون مجوز ما می‌توانستند این رقابت‌ها را میزبانی کنند.

سیاسی نیستم بسیجی و پیرو ولایت هستم

مدیرکل ورزش و جوانان استان از اتهام سیاسی کاری فرماندار ملکان به وی انتقاد کرده و عنوان کرد: به هیچ عنوان چهره سیاسی نبوده و بسیجی و پیرو ولایت فقیه بوده و کارنامه ورزشی من نیز مشخص است.

اسبقیان یادآور شد: من ورزشکار استان آذربایجان‌شرقی بوده و با پیراهن این استان در مسابقات حضور یافته‌ام و بعدها مربی این استان شده و بر پایه سیاست دولت و نظام جمهوری اسلامی کار می‌کنم و سیاست را آفت ورزش دانسته و معتقد به استفاده از نیروهای متخصص و متعهد در راس امور ورزشی هستم.

با آقای استاندار در این مورد صحبت خواهم کرد

اسبقیان گفت: در مورد انتخاب مدیر ورزش و جوانان شهرستان ملکان با فرماندار این شهر به توافق رسیده بودیم و  آخرین صحبت این بود که صبر شود تا با آموزش و پرورش در مورد حقوق فرد مد نظر توافق رسیده و حکم سرپرستی نیز با هماهنگی وی ابلاغ شده بود و من از سخنان آقای اسکندرزاده تعجب کرده و ایشان نهایت کم لطفی و بی‌تدبیری را در این مورد کرده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: مصاحبه فرماندار ملکان بار حقوقی داشته و من در این مورد با استاندار محترم و معاون سیاسی ایشان صحبت خواهم کرد.

اسبقیان افزود: مصاحبه آقای اسکندرزاده مغایر با سیاست دولت بوده و ایشان اخلاق مدیریتی را رعایت نکرده است و سخنان وی بر اختلافات دامن می‌زند.

وی عنوان کرد: نباید در موفقیت‌های ورزشی و قهرمانی مرزبندی کرد و من همیشه قهرمانان هر شهری را به عنوان نماینده استان معرفی کردم و از واژه‌های اتحادبخش سخن گفته‌ام.

گزارش فارس حاکی است، فرماندار ملکان در هفته اخیر گفت‌وگویی، به شدت از بی‌توجهی مدیرکل ورزش و جوانان استان انتقاد کرد و گفت: ما از آقای اسبقیان در خصوص بی‌توجهی که به ورزش ملکان دارند پرسش‌های جدی داریم و منتظر پاسخ ایشان هستیم.

جهانگیر اسکندرزاده اظهار کرد: آقای اسبقیان چرا در جریان مسابقات تنیس روی میز کشوری در ملکان حضور نیافتند؟ ایشان نزدیک به سه ماه گذشته نسبت به ورزش ملکان که در سطح کشور حرفی برای گفتن دارد، بی‌توجهی کرده و باید پاسخگو باشند!

وی افزود: چرا ایشان نسبت به ورزش روستاهای ملکان کاری نکرده‌اند؟

فرماندار ملکان با بیان اینکه حدود سه یا چهار ماه است درب استخر سرپوشیده ملکان بسته شده و بارها نیز کتباً به ایشان نامه نوشته‌ایم، گفت: ایشان تا امروز متاسفانه جوابی نداده‌اند.

وی تصریح کرد: در گذشته نیز به علت ضعف مدیریت، مشکلاتی در این اداره رخ داد، آقای اسبقیان چرا بی‌توجه بوده و رسیدگی نکرده است، چرا فردی را سال‌ها در سمت رئیس ورزش و جوانان ملکان گمارده بود که چیزی از ورزش نمی‌فهمید؟

انتهای پیام/60002/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول