اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان:

90 درصد صادرات استان زنجان توسط 25 شرکت انجام می‌شود

دبیر اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: 90 درصد صادرات استان توسط 25 شرکت انجام می‌شود که این مسئله در تسهیل برنامه‌های حمایتی موثر است.

90 درصد صادرات استان زنجان توسط 25 شرکت انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی رنگ‌رونا شامگاه دوشنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان با تشریح روند شکل‌گیری اتحادیه صادرکنندگان اظهار داشت: با اقدامات انجام شده موافقتنامه‌های اصولی مورد نیاز این اتحادیه به ترتیب از اتاق بازرگانی استان زنجان و ایران اخذ شده است.

وی از ثبت‌نام اولیه 42 صادرکننده در اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان در ابتدای کار خبر داد و اضافه کرد: هیئت مدیره این اتحادیه با حضور پنج نفر از صنف‌های مختلف تشکیل شد که ترکیبی از صنایع مختلف فعال در استان از جمله نساجی، کشاورزی، معدنی و بازرگانی بودند.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان عضویت در شوراهای مختلف تشکیل شده را از اهم فعالیت‌های اتحادیه صادرکنندگان عنوان کرد و افزود: این اتحادیه به عضویت شورای روابط تجاری استان و همچنین کنفدراسیون اتاق ایران درآمده است.

این مسئول از امضای موافقتنامه‌هایی با بانک‌ها برای رفع مشکلات نقدینگی صادرکنندگان توسط اتحادیه اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه تسهیلات تا سقف 5 میلیارد ریال بدون داشتن سپرده و تسهیلات تا سقف 35 میلیارد ریال با داشتن سپرده امکان‌پذیر شده است.

رنگ‌رونا تاخیرهای مربوط به پرداخت‌های ارزش‌های افزوده را از مشکلات صادرات عنوان کرد و گفت: طولانی شدن مسیر استرداد این مبالغ مشکلاتی نقدینگی را برای فعالان این حوزه به وجود می‌آورد.

وی با یادآوری اینکه 90 درصد از صادرات استان زنجان توسط 25 شرکت انجام می‌شود، ادامه داد: این موضوع بیانگر این است که رسیدگی به مشکلات پروژه‌های صادراتی خیلی گسترده نیست.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان به مشکلات به وجود آمده در مرزهای ترکیه برای صادرات اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه اغلب صادرات استان زنجان از این مرز انجام می‌شود، این موضوع مشکلاتی را برای صادرکنندگان زنجانی به وجود آورده است.

این مسئول با تاکید بر ارجحیت منافع ملی بر منافع صادرکنندگان تاکید کرد: تنها درخواست موجود در این حوزه لحاظ کردن زمان در راستای منافع صادرکنندگان است.

رنگ‌رونا با تاکید بر نقش حمایت مسئولان در تحقق اهداف صادراتی کشور ادامه داد: انجام صادرات موفق، بدون حمایت و کمک بخش دولتی میسر نیست.

انتهای پیام/73004/گ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول