اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین:

دستفروشان قزوین شناسنامه‌دار شوند

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: به منظور جلوگیری از مزاحمت دستفروشان برای شهروندان باید ترتیبی برای ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن آنان اتخاذ شود.

دستفروشان قزوین شناسنامه‌دار شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ایوب رحیمی‌منفرد در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب که امشب در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: به منظور اجرای قانون سد معبر باید سیاست‌های تشویقی و تنبیهی مناسبی نیز در نظر گرفته شود زیرا در بسیاری از موارد این سیاست‌ها در اجرای بهتر قانون اثرگذار است.

وی افزود: دستفروشان باید از معابر سطح شهر قزوین جمع‌آوری و ساماندهی شوند تا مزاحمتی برای شهروندان ایجاد نکنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: برخی از دست‌فروشان چندشغله بوده و نیاز مبرمی به درآمد حاصل از دست‌فروشی ندارند بنابراین با ساماندهی دست‌فروشان تعدادی از آن‌ها که به معنای واقعی نیازمند درآمد حاصل از این شغل هستند، شناسنامه‌دار می‌شوند و در شرایط بهتری فعالیت می‌کنند.

رحیمی‌منفرد با اشاره به ابلاغ دستورالعمل عفاف و حجاب به دستگاه‌های اجرایی ادامه داد: این دستورالعمل به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است و آن‌ها موظف به رعایت این دستورالعمل هستند.

وی عنوان کرد: در برخی از موارد به ویژه در برگزاری نمایشگاه‌ها شاهد پوشش نامناسب خانم‌ها و آقایان هستیم که در خور شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین با تأکید بر اینکه اصناف باید نسبت به ابلاغ دستورالعمل عفاف و حجاب به زیرمجموعه‌های خود اقدام کنند، تصریح کرد: تذکرات لازم در خصوص رعایت عفاف و حجاب باید از طرق مختلف به ویژه از سوی اتحادیه‌ها به اصناف داده شود.

رحیمی‌منفرد گفت: عدم رعایت عفاف و حجاب زمینه‌ساز فساد و انحراف اخلاقی در جامعه است که در بسیاری از موارد مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به لزوم رعایت قوانین و ضوابط دانشگاه‌ها از سوی دانشجویان و نظارت دقیق مسئولان دانشگاه‌ها نسبت به این موضوع بیان کرد: دانشجویان موظف به رعایت آئین‌نامه‌ها و ضوابطی هستند که برای دانشگاه‌ها تعریف می‌شود و مسئولان دانشگاه‌ها نیز باید نظارت کافی بر این امر داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: رعایت قوانین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مختص کشور و استان ما نیست بلکه تمام دانشگاه‌های بزرگ دنیا لباس فرم مخصوص دارند و دانشجویانی که ضوابط دانشگاه را رعایت نکنند، مجاز نیستند وارد محوطه دانشگاه شوند.

رحیمی‌منفرد عنوان کرد: دانشگاه محیط مقدسی است و باید تلاش‌ کنیم دانشجویانی که پوشش اسلامی را در این محیط رعایت نمی‌کنند، اصلاح شوند.

وی یادآور شد: روش ما به عنوان مسئولان جامعه اسلامی در این زمینه کمک است تا همه افرادی که در این جامعه زندگی می‌کنند، ضوابط اسلامی را رعایت کنند.

انتهای پیام/77010/ج30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول