اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 19 تا 25 بهمن‌ ماه سال جاری

مسابقات بین‌المللی دو و میدانی دهه فجر در تهران برگزار می‌شود

رئیس فدراسیون دو و میدانی برگزاری بیست و دومین مسابقات بین‌المللی دو و میدانی دهه فجر را از مهم‌ترین برنامه‌های فدراسیون تا پایان سال جاری اعلام کرد و گفت: این مسابقات از 19 تا 25 بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود.

مسابقات بین‌المللی دو و میدانی دهه فجر در تهران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، افشین داوری شامگاه پنجشنبه در حاشیه مجمع عادی هیئت دو و میدانی استان زنجان در جمع خبرنگاران با تقدیر از اقدامات هیئت دو و میدانی استان اظهار داشت: زنجانی‌ها طرح‌های استعدادیابی قابل توجهی در ورزش دو و میدانی اجرا کرده‌اند.

وی حضور در مسابقات آسیایی نوجوانان و بزرگسالان را از برنامه‌های آینده فدراسیون دو و میدانی عنوان و اضافه کرد: این مسابقات در بهار سال 94 برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون دو و میدانی از برنامه‌ریزی فدراسیون برای برگزاری اردوهای تیم ملی نوجوانان و بزرگسالان خبر داد و تصریح کرد: این اردوها در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

این مسئول زمان آغاز اردوی تیم ملی نوجوانان را برای ارزیابی 25 آذر ماه اعلام کرد و ادامه داد: اردوی تیم ملی بزرگسالان ششم دی‌ماه آغاز می‌شود.

داوری با بیان اینکه مسابقات قهرمانی دو و میدانی نوجوانان آسیا اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود، افزود: بر اساس برنامه اعلامی زمان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا 25 خردادماه است.

وی با تاکید بر مهم بودن کسب رکوردهای ورودی به المپیک برزیل خاطرنشان کرد: ورزشکاران با استعداد شناسایی شده برای این بازی‌ها زیر نظر کمیته‌های فنی و تخصصی مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند.

رئیس فدراسیون دو و میدانی با بیان اینکه فدراسیون بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده نسبت به اجرای تقویم ورزشی خود ادامه می‌دهد، گفت: برگزاری مجمع سالیانه یکی از این برنامه‌هاست.

این مسئول برگزاری بیست و دومین مسابقات بین‌المللی دو و میدانی دهه فجر را از مهم‌ترین برنامه‌های فدراسیون تا پایان سال جاری اعلام کرد و بیان داشت: این مسابقات از 19 تا 25 بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود.

داوری به اجباری شدن ورزش دو و میدانی برای دانش‌آموزان مقطع ششم دبستان اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ به صورت هدفمند و با طی دوره مربیگری با عنوان «دو و میدانی برای کودکان» در کنفدراسیون آسیا آغاز و سپس با برگزاری دوره‌های تربیت معلم در استان‌ها و شهرستان‌ها عملیاتی شده که نتایج خوبی هم در بر داشته است.

وی با بیان اینکه کتابی هم در راستای ارائه آموزش‌های دو و میدانی تدوین و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است، ادامه داد: نتیجه تشکیل این دوره‌ها شناسایی استعدادهای این رشته ورزشی و تشکیل مدارس دو و میدانی است.

فعالیت 64 مدرسه دو و میدانی در کشور

رئیس فدراسیون دو و میدانی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد تعداد مدارس دو و میدانی کشور و زنجان گفت: در حال حاضر 64 مدرسه دو و میدانی در کشور فعالیت می‌کنند ولی زنجان هنوز چنین مدرسه‌ای ندارد.

این مسئول با تاکید بر وجود دیدگاه‌های مطلوب به ورزش‌های پایه از جمله دو و میدانی از طرف مسئولان ذیربط اضافه کرد: مسئولان کمیته ملی المپیک و همچنین وزارت ورزش و جوانان به دنبال حمایت از این ورزش هستند.

داوری بودجه کشور را انقباضی برشمرد و ادامه داد: دیدگاه مثبت موجود در بین مسئولان با نحوه پشتیبانی منابع مالی با همدیگر تطبیق ندارند.

وی به افزایش بودجه ورزش اشاره و تاکید کرد: این درصد افزایش‌ها کفایت اهداف توسعه‌ای و کسب مدال‌های برنامه‌ریزی شده را از سوی مسئولان ورزش نمی‌کند.

رئیس فدراسیون دو و میدانی بر ضرورت تغییر دیدگاه‌های دولت و مجلس به مقوله ورزش در بعد اعتباری تاکید کرد و افزود: اگر به دنبال موفقیت‌های ورزش دو و میدانی به مانند دیگر کشورهای بزرگ هستیم باید مثل آنها برنامه‌ریزی و عمل کنیم.

این مسئول با بیان اینکه 30 درصد از مدال‌های بازی‌های آسیایی در ورزش دو و میدانی توزیع شده است، ادامه داد: کشورهای موفق در ورزش با علم به مدال‌آوری رشته‌هایی مانند دو و میدانی و تیراندازی که فاصله مدالی آنها را با دیگر کشورها قابل توجه می‌کند، وارد سرمایه‌گذاری در این ورزش‌ها می‌شوند که راهکار موفقیت کشورهایی مانند ایران هم ورود به این مبحث است.

انتهای پیام/73004/گ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول