اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کربلا میزبان 20 میلیون‌ زائر/ هزاران نفر در زینبیه مراسم اربعین را برگزار کردند/ جدیدترین تصاویر+فیلم

کربلا، امروز در اربعین حسینی، میزبان بیش از 20 میلیون زائر از داخل و خارج عراق بود. مقامات امنیتی به فارس گفتند که مراسم امسال در امنیت کامل برگزار شد.

کربلا میزبان  20 میلیون‌ زائر/ هزاران نفر در زینبیه مراسم اربعین را برگزار کردند/ جدیدترین تصاویر+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز کربلای معلی، مصادف با اربعین شهادت امام حسین -علیه‌السلام-، میزبان بیش از 20 میلیون زائر از داخل و خارج عراق بود.

مسئولان عراقی شب اربعین (دیشب) اعلام کردند که تعداد زائرانی که وارد عراق و رهسپار کربلا شده‌اند، از 20 میلیون نفر گذشت.

حدود 4 میلیون نفر از این تعداد، زائرانی هستند که از خارج عراق وارد شده‌اند. ایران، پاکستان، بحرین، عربستان، لبنان، کویت، هند در رأس این کشورها هستند همچنانکه گروه‌های زائر از اروپا، آمریکا، استرالیا و کانادا نیز از جمله زائران اربعین حسینی -علیه‌السلام- از کشورهای غربی هستند.

در سایه تهدیدهای امنیتی تروریست‌ها که امسال به دلیل حضور گروهک داعش به اوج خود رسیده است، 150 هزار نیروی ارتش، پلیس، امنیتی و مردمی ماموریت تأمین مناطق مختلف استان کربلا و اطراف آن را بر عهده دارند. این مأموریت با توجه به پیاده‌روی چندکیلومتری زائران از نقاط مختلف به سوی کربلا دشوارتر شده است.

تشکر حیدر العبادی از زائران و نیروهای امنیتی

حیدر العبادی امروز با انتشار بیانیه‌ای با ابراز تسلیت خود به مردم و زائران امام حسین -علیه‌السلام- به مناسبت سالروز اربعین، از همکاری آنان با پلیس و همچنین نیروهای امنیتی و پلیس عراق به دلیل تأمین امنیت مناسبت اربعین تشکر کرد.

نخست‌وزیر عراق با خطاب قرار دادن نیروهای مسلح و امنیتی این کشور، از آنان خواست تا «بالاترین سطح هشیاری و احتیاط را در پیش بگیرند تا علاوه بر ناکام ماندن تهدیدها و طرح‌های تروریستی»، جان زائران حفظ شود. او همچنین خواستار آماده شدن مسئولان و وسائل نقلیه برای بازگرداندن زائران از کربلا به دیگر نقاط شد.

مقامات امنیتی کربلا: مراسم اربعین در امنیت کامل

مقامات نظامی و سیاسی کربلای معلی با اطمینان خاطر درباره طرح امنیتی ویژه مراسم اربعین کربلا تاکید کردند که تروریست‌ها هرگز نمی‌توانند صفوف به هم پیوسته میلیون‌ها عزادار سید الشهدا در کربلا را بر هم بزنند (جزئیات بیشتر).

سرلشکر «غانم الحسینی» فرمانده پلیس کربلا به خبرنگار فارس گفت: طرح امنیتی بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده به خوبی پیش رفت و دشمن نتوانست حصارهای امنیتی فراهم شده برای حفاظت از شهر کربلا و زائران را بشکند.

 

سجده میلیون‌ها زائر بر خاک کربلا

پایکاه خبری «السومریه نیوز» با انتشار تصاویری از حضور باشکوه زائران کربلای معلی، نوشت که خیل عظیمی از زائران مسلمان بر خاک کربلا سجده کردند خاکی که یاد مردی را که از مردم خواست تا آزاده باشند، جاودانه کرده است.

 

برای مشاهده تصاویر جدید از بین‌الحرمین «اینجـا» کلیک کنید.

حضور بیش از 60 هزار بحرینی در کربلای معلی

منابع خبری بحرین از حضور بیش از 60 هزار شهروند بحرینی در مراسم اربعین «امام حسین» -علیه‌السلام- در کربلای معلی خبر دادند (جزئیات بیشتر).

اربعین در زینبیه دمشق

شبکه خبری المنار گزارش کرد که هزاران نفر از سوگواران حسینی، مراسم اربعین را در منطقه زینبیه در جنوب دمشق برگزار کردند (جزئیات بیشتر).

توقیف 8 راکت آماده شلیک به سوی زائران کربلا

فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد که شب گذشته، نیروهای امنیتی موفق شدند 8 فروند موشک از نوع «گراد» را که برای شلیک به سوی استان کربلا، از شمال این استان آماده بود، توقیف کنند.

کربلای معلی که امروز میزبان میلیون‌ها زائر حسینی است، جمعه (دیروز) شاهد شلیک چند فروند خمپاره «هاون» بود که خوشبختانه تلفات جانی نداشت. 2 خودروی بمب‌گذاری شده نیز در کربلا توقیف و یک فرد مشکوک به انجام حمله تروریستی در این شهر، با هوشیاری نیروهای امنیتی، دستگیر شد.

ادامه تدابیر امنیتی تا شش روز پس از اربعین

مسئولان امنیتی عراق اعلام کردند که تدابیر امنیتی در روز اربعین پایان نمی‌یابد. المنار گزارش کرد که تدابیر امنیتی و طرح ویژه امنیتی اربعین تا شش روز پس از اربعین ادامه خواهد داشت (جزئیات بشتر).

خدمت کودکان فقیر کربلا به زائران امام حسین (ع)

آستان مقدس حرم حضرت امام حسین (ع)، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: هنگام گشت‌زنی در خیابان‌های اصلی منتهی به شهر کربلای معلی و کوچه‌های کربلا، تصاویر عجیبی از عشق به امام حسین (ع) به چشم می‌خورد که نمی‌توان تفسیر منطقی برای آن ارائه کرد.

در ادامه این بیانیه‌ آمده است: کودکانی که نشانه‌های فقر و گرسنگی در سیمای آنها پیداست، به عشق امام حسین (ع)، به زائران کربلا خدمت می‌کنند و هرچه دارند برس و واکس خریده‌اند تا کفشهای زائران را پاک کنند و واکس بزنند.

 

این کودکان حتی اجازه نمی‌دهند، زائران امام حسین (ع) خم شوند و کفشهایشان را درآورند بلکه خود خم می‌شوند و کفشها را تمیز می‌کنند. آنها حتی کفشهای پارچه‌ای را که نمی‌توان واکس زد، با آب می‌شویند.

فیلم/ فریاد بلند لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا عباس(ع) در بین‌الحرمین

جمعیت میلیونی که خود را از گوشه و کنار جهان به بین‌الحرمین کربلا رسانده، با لبیک بار دیگر با امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) بیعت کردند.

 

انتهای پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول