اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی عنوان کرد

غیراعتماد بودن سایت‌های اینترنتی برای تهیه پروژه‌های دانشجویی

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی از غیراعتماد بودن سایت‌های اینترنتی برای تهیه پروژه‌های دانشجویی خبر داد.

غیراعتماد بودن سایت‌های اینترنتی برای تهیه پروژه‌های دانشجویی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد قاسملو ظهر امروز در گفت‌وگو با  خبرنگاران اظهار کرد: چندی پیش خانمی به هویت معلوم با ارائه شکایتی اعلام داشتند که از حساب بانکی وی طی چندین فقره برداشت اینترنتی غیرمجاز صورت گرفته است که موضوع در دستور کار احدی از کارشناسان خبره این پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در بررسی‌ها و استعلامات بانکی لازم معمول و مشخص شد که برداشت‌ها به صورت خرید شارژ و با استفاده از سامانه تلفن بانک یکی از بانک‌ها صورت گرفته است.

این مقام انتظامی افزود: مشخصات خریدار و استفاده کننده شارژها استخراج و مشخص شد که یک نفر اقدام به خرید و استفاده از آنها نموده است متهم خریدار شارژها جهت اخذ توضیحات به این پلیس احضار و در تحقیقات از وی معلوم شد که پسرخاله شاکیه بوده و چندی قبل اطلاعات خود را جهت خرید شارژ در اختیار پسرخاله خود قرار داده و با توجه به اینکه اطلاعات بانکی خود را تغییر نداده بود.

وی گفت: نامبرده نیز از اطلاعات بانکی وی سوءاستفاده کرده و به علت نیاز مالی شدید تحریک شده و نیازهای شارژ خود را بدون اطلاع شاکیه از حساب وی خرید کرده و الآن پشیمان هستم و با عنایت به رابطه خویشاوندی فی‌ مابین آنها و با درخواست شاکیه رضایت وی از طرف متهم جلب و پرونده جهت اخذ دستورات بعدی به عرض مقام محترم قضایی منعکس و قرار سازش صادر و پرونده رسید شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: برابر ماده 12 قانون جرائم رایانه‌ای هرکس به طور غیرمجاز داده‌های متعلق به دیگری را به‌رباید، چنانچه عین داده‌ها در اختیار صاحب آن باشد به جزای نقدی و حبس مقرر قانون و یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

بعضی از سایت‌های اینترنتی برای تهیه پروژه‌های دانشجویی قابل اعتماد نیست

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اینکه تعدادی از سایت‌ها و یا اعلامیه‌های منتشره در خصوص تهیه پروژه‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها غیرقابل اعتماد بوده قبل از واریز وجه از مورد اعتماد بودن آن اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: چندی پیش فردی به هویت معلوم و شغل دانشجو به این پلیس مراجعه و با ارائه شکایتی اعلام داشتند که از طریق سایت اینترنتی، اطلاعیه مبنی بر حمایت و همکاری از پروژه‌های دانشجویی مشاهده و بعد از تماس‌های اینترنتی مقرر شد مبالغ مدنظر به حساب اعلامی در سایت واریز تا همکاری‌های لازم برای تهیه پروژه دانشجویی انجام گیرد.

قاسملو تصریح کرد: در ادامه شاکی اظهار کرد که بعد از واریز مبلغ مدنظر چندین فقره با شماره تلفن اعلامی تماس حاصل که ضمن اینکه فرد پاسخگو نبوده و از طرفی به علت سردرگم ماندن مجبور به طرح شکایت کردم که موضوع با جمع‌آوری مستندات فنی اولیه استماع سخنان شاکی آغاز و در بررسی‌های فنی آدرس اینترنتی مدیر سایت و مشخصات هویتی شماره تلفن مذکور استخراج و متهم مورد نظر به این پلیس احضار شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم ضمن حضور در این پلیس اعلام داشت قصد داشته پروژه تحقیقاتی سفارش داده شده را در زمان معین تحویل که به جهت مشکلات پیش آمده نتوانستم به قول خود عمل کرده و آماده جبران خسارت هستم که پرونده با جلب نظر شاکی به همراه طرفین به دادسرا ارسال و قرار سازش صادر و پرونده مختومه شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از سایت‌ها و یا اعلامیه‌های منتشره در خصوص تهیه پروژه‌های دانشجویی در مراکز علمی، غیرقابل اعتماد بوده و دانشجویان باید قبل از هرگونه واریز وجه از مورد اعتماد بودن طرف مقابل مبنی بر اجرای تعهد اطمینان حاصل کرده و حدالامکان با ملاقات حضوری نسبت به همکاری و ضمانت از پروژه‌های دانشجویی اقدام کنند.

انتهای پیام/60002/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول