اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کنگره شهدای دانشجوی گلستان

اهداف رزمندگان دفاع مقدس برای دانشجویان تبیین می‎شود

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اهداف رزمندگان دفاع مقدس در کنگره شهدای دانشجو برای دانشجویان تبیین می‎شود.

اهداف رزمندگان دفاع مقدس برای دانشجویان تبیین می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا احمدی دوشنبه شب در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: استکبار جهانی به خوبی می‎دانست اگر این انقلاب شکل بگیرد، منافع وی در کشورهای تحت سلطه با اشاعه روح آزادی‎خواهی و حق‎طلبی به خطر خواهد افتاد از این رو به مقابله با انقلاب پرداخت.

وی نقش جوانان فرهیخته کشور را در دفاع از کیان انقلاب اسلامی اثرگذار خواند و تصریح کرد: جوانان انقلابی برای دفاع از انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای دینی سینه خود را در برابر هجمه‎های دشمن سپر کردند که این روحیه استکبارستیزانه باید به نسل جوان و فرهیخته دانشجوی امروز منتقل شود.

بسیج دانشجویی یک تشکل پیشرو در مقابله با تهاجم فرهنگی بوده است

این مقام مسئول یکی از اهداف کنگره شهدای دانشجو را اشاعه روحیه استکبارستیزی و فرهنگ ایثارگری برشمرد و افزود: جنگ سخت تمام شد ولی عرصه برای جهاد همچنان باقی است.

احمدی بیان داشت: در کنگره شهدای دانشجو سعی می‎کنیم نشان دهیم هر زمان که نیاز باشد با چنگ و دندان از آب و خاک و اسلام و میهن و مردم دفاع خواهیم کرد و برای ارتقای جایگاه این مملکت در عرصه‎های جهانی آماده جهاد در حوزه علمی هستیم.

وی با اشاره به نقش بسیج در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در مقابله با تهاجم فرهنگی می‎توان به جرأت گفت که بسیج دانشجویی یک تشکل پیشرو بوده که توانسته انواع و اقسام حربه‎های دشمن را خنثی کند و از طرف دیگر موتور محرکه دیگر قسمت‎های دانشگاهی برای نقش‎آفرینی در جنگ نرم نیز بوده است.

نباید گذاشت آرمان‎های انقلاب اسلامی فراموش شود

عضو کمیته علمی و پژوهشی کنگره شهدای دانشجوی گلستان گفت: آنچه امروز برای قشر پژوهشگر و پویای دانشجو به عنوان یک تهدید جدی به شمار می‎رود، مسئله تهاجم فرهنگی است که در اشکال مختلف در حال انجام است.

احمدی یکی از راه‎های مقابله با هجمه تهاجم فرهنگی را بنا به فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در زنده نگه داشتن آرمان‎ها، یاد، نام و راه شهدا ذکر کرد و افزود: شهدای دانشجو بهترین نماد عملی در مقابله با تهاجم فرهنگی بودند.

وی با تاکید بر اینکه نباید گذاشت آرمان‎های انقلاب اسلامی فراموش شود، تصریح کرد: باید فلسفه دفاع مقدس و جان‌فشانی رزمندگان انقلاب احصا و اهداف رزمندگان دفاع مقدس برای دانشجویان تبیین شود.

احمدی ادامه داد: هدف رزمندگان، دفاع از انقلاب اسلامی تحت رهبری امام خمینی (ره) و تداوم آن تحت لوای مقام معظم رهبری بوده است.

وی گفت: شهدا به ما آموختند که ارزش‎های انقلاب باید حتی به قیمت جان حفظ شود که این موضوع را در وصیت‎نامه‎ها و ابعاد شخصیتی و راه و گفتار و کردار شهدا می‎توان یافت.

هدف نمایشگاه جهاد علمی به اشتراک گذاشتن دستاوردهاست

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، یکی از راه‎های موفقیت در جهان را موفقیت در عرصه تولید علم و عملی کردن آن برشمرد و افزود: مقام معظم رهبری نیز بارها به امر تولید علم تأکید ورزیدند که این مهم باید بیش از پیش جدی گرفته شود.

احمدی خاطرنشان کرد: دانشجویان در دانشگاه که محل علم‎آموزی است به سمت تولید علم و رفع نیازمندی‎های این آب و خاک گام بردارند.

عضو کمیته علمی و پژوهشی کنگره شهدای دانشجوی گلستان با اشاره به افتتاح نمایشگاه جهاد علمی دانشگاه‎های استان ذیل کنگره شهدای دانشجوی استان گفت: در این نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشجویان به نمایش گذاشته شده است.

احمدی ادامه داد: هدف نمایشگاه جهاد علمی به اشتراک گذاشتن دستاوردها و آشنا کردن نسل جوان و دانشجو با فعالیت‎های یکدیگر و به نوعی نزدیک کردن دانشجویان با تولیدات علمی مشترک بین دانشگاهی است.

بسیج صراط مستقیم را در عمل ترسیم کرد

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به فعالیت دانشجویان بسیجی در برپایی کنگره شهدای دانشجوی استان، بیان داشت: بسیج را نمی‎توان یک تشکل ساده به حساب آورد بلکه این تشکل دارای ویژگی‎های خاصی است که مقام معظم رهبری و امام راحل بارها به آن اشاره داشتند.

احمدی بسیج دانشجویی را مصداق آیه «اهدنا الصراط المستقیم» خواند و متذکر شد: بسیج از تشکل‎هایی بوده که توانسته صراط مستقیم را در عمل ترسیم کند و به دیگران نیز برای قرارگیری در این مسیر یاری رساند.

فعالیت‎های بسیج دانشجویی محدود به فعالیت‎های فرهنگی نیست

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر اینکه فعالیت‎های بسیج دانشجویی محدود به فعالیت‎های فرهنگی نیست، ابراز داشت: شهدای هسته‎ای ما، تنها بخشی از شاخص‎های نخبگان علمی دانشجویان بسیجی ما بودند که امیدواریم ترور این شخصیت‎ها دیگر پیش نیاید.

اجمدی گفت: به شهادت رساندن نخبگان علمی علاوه بر ترفیع درجه اخروی و دنیوی شهدا سبب می‎شود سایر جوانان نیز آنان را الگو قرار داده و در مسیر مستقیم و جهاد علمی آنان قرار بگیرند.

انتهای پیام/83001/گ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول