اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

محکومیت تروریست‌ها از سوی هواداران سابق

شهادت آیت الله دستغیب و همراهانش از سوی هواداران سابق منافقین که در بند 6 زندان ساری به سر می برند طی اطلاعیه ای محکوم شد .

محکومیت تروریست‌ها از سوی هواداران سابق

رخدادهای 25 آذر 1360

چکیده

  • میر حسین موسوی:  ما به کشورهای مرتجعی که در منطقه به عراق کمک می کنند اخطار می کنیم که صبر ما تا اندازه ای است و ما بیشتر از آن نمی توانیم تحمل کنیم.
  • در جلسه صبح امروز هیئت دولت احمد توکلی وزیر کار به عنوان سخنگوی دولت انتخاب شد .
  • علیرغم این که طبق موافقت نامه 1974 حضور تانک ها و توپخانه در خط آتش بس بین اسرائیل و سوریه ممنوع اعلام شده ارتش اسرائیل خود را جهت مقابله با نقل و انتقالات نیروهای سوریه به سوی این منطقه آماده می سازد .
  • حسنی مبارک رئیس جمهور مصر درباره  الحاق بلندی های جولان به دیگر مناطق اشغالی  گفت این اقدام تاثیری در روابط حسنه ما با اسرائیل نخواهد داشت !
  • سوریه دیشب اعلام کرد الحاق بلندی های جولان از سوی اسرائیل به معنی اعلان جنگ علیه سوریه و ملغی کردن قرارداد آتش بس میان دو کشور است .
  • دادستانی کل انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعیه ای ضمن اعلام دستگیری سرلشکر بازنشسته نورالله ارتفاعی از شکات و شهود خواستار ارسال اطلاعات خود در رابطه با اعمال متهم به دادسرای انقلاب اسلامی شد .
  • حجت الاسلام ناطق نوری: با قانون شکنان تحت هر عنوانی قاطعانه برخورد خواهم کرد .
  • شهادت آیت الله دستغیب و همراهانش از سوی هواداران سابق منافقین که در بند 6 زندان ساری به سر می برند طی اطلاعیه ای محکوم شد .
  • در پی انفجار شدیدی که دیروز در غرب بیروت روی داد ساختمان 5 طبقه سفارت عراق به کلی نابود شد.

اخطار شدید موسوی به حامیان منطقه ای صدام

نخست وزیر اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق بلندی های جولان به سرزمین های اشغالی را محکوم کرد و افزود : این اقدامات و توطئه ها باعث اتحاد هر چه بیشتر ملت های منطقه خواهد شد تا در برابر این مسئله بایستند .

موسوی همچنین به رژیم های مرتجع منطقه که به کمک صدام شتافته اند هشدار داد. وی درباره کمک های کشورهای عربی به صدام گفت : ایادی آمریکا در منطقه در مورد ما ادعاهایی دارند و به کشور ما جنگی را تحمیل کرده اند که خودشان در آن مانده اند کشورهای مرتجعی که در منطقه به عراق کمک می کنند چه از نظر تسلیحاتی و چه از نظر راه های تدارکاتی که در اختیار صدام گذاشته اند تا تجهیزات جنگی به او برسد طبیعتا زمانی تاوان همکاریشان را با رژیم بغداد خواهند داد و ما به این کشورها اخطار می کنیم که صبر ما تا اندازه ای است و ما بیشتر از آن نمی توانیم تحمل کنیم و مسلما نمی توانیم ناظر این باشیم که کشورهایی که ظاهرا دم از بی طرفی می زنند عملا مثل نوکری برای آمریکا و نوکری برای عراق عمل کنند .

وی افزود : مصلحت این کشورها در این است که از عراق فاصله بگیرند و سعی کنند مستقل باشند و خود را به ابرقدرت ها نفروشند . (1)

احمد توکلی سخنگوی دولت شد

هیئت دولت صبح امروز به ریاست مهندس میرحسین موسوی تشکیل جلسه داد. پس از این جلسه نخست وزیر به خبرنگاران گفت : احمد توکلی وزیر کار به عنوان سخنگوی هیئت دولت انجام وظیفه خواهد کرد . (2)

ارتش اسرائیل آماده تجاوز به جولان شد !

در مدت 24 ساعتی که از تصویب طرح نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اشغال جولان در پارلمان این رژیم می گذرد عکس العمل های متفاوتی از سوی کشورهای مختلف دیده شده است . مقامات این رژیم نیز به ارتش اعلام آماده باشد داده و نیروهای کمکی به بلندی های جولان اعزام کرده اند .

علیرغم این که طبق موافقت نامه 1974 حضور تانک ها و توپخانه در خط آتش بس بین اسرائیل و سوریه ممنوع اعلام شده ارتش اسرائیل خود را جهت مقابله با نقل و انتقالات نیروهای سوریه به سوی این منطقه آماده می سازد .  وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در عین حال اعلام کرد حاضر هستیم با سوریه مذاکره کنیم !

حسنی مبارک رئیس جمهور مصر نیز اقدام اسرائیل در الحاق بلندی های جولان به دیگر مناطق اشغالی را محکوم کرده و آن را مخالف صلح دانست . مبارک در عین حال تصریح کرد : این اقدام تاثیری در روابط حسنه ما با اسرائیل نخواهد داشت !(3) سوریه نیز دیشب اعلام کرد الحاق بلندی های جولان از سوی اسرائیل به معنی اعلان جنگ علیه سوریه و ملغی کردن قرارداد آتش بس میان دو کشور است .(4)

تیمسار ارتفاعی دستگیر شد

دادستانی کل انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعیه ای ضمن اعلام دستگیری سرلشکر بازنشسته نورالله ارتفاعی و عنوان قسمتی از جرائم نامبرده از شکات و شهود خواستار ارسال اطلاعات خود در رابطه با اعمال متهم به دادسرای انقلاب اسلامی شد .  در بخشی از این اطلاعیه آمده است : تیمسار ارتفاعی متهم است به وابستگی شدید به رژیم منحوس پهلوی و همکاری و شرکت در سرکوبی مردم مسلمان و مبارز در جریان پیروزی انقلاب اسلامی.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است :  از جمله [موارد اتهامی تیمسار ارتفاعی ] عملیاتی است که تحت نظر وی و عده ای دیگر از فرماندهان خائن ژاندارمری انجام یافته است ، این طرح به  نام فرهاد مشهور بوده و طی آن  دانشجویان انقلابی که به کوهستان های شمال تهران پناه برده بودند در طول سال های 56-57 سرکوب شدند .  در جریان اجرای این طرح تعداد زیادی از دانشجویان مسلمان که با توجه به جو اختناق شاه ساخته به کوهستان ها پناه برده بودند توسط اکیپ های سرکوبگر مصدوم و دستگیر شدند . این عملیات تحت نظارت مستقیم شاه و با پادویی امثال متهم انجام گرفته و گزارش سرکوبگری ها در هر نوبت به اطلاع شاه می رسیده است . (5)

وزیر کشور : با قانون شکنی قاطعانه برخورد خواهم کرد

حجت الاسلام ناطق نوری وزیر کشور در مصاحبه ای گفت : با قانون شکنان تحت هر عنوانی قاطعانه برخورد خواهم کرد .  وی اظهار داشت : مسئله ای که در نظر دارم در دستور کارم قرار بدهم و برای آن اولویت قائلم مسئله تامین امنیت شهرها و اجرای قانون است ، همان طوری که امام فرمودند ، به کمک کسانی که در ارگان های مربوطه وزارت کشور مشغول به خدمت هستند و مبارزه پیگیر با کسانی که تحت نام های گوناگون قانون را زیر پا می گذارند و قانون شکنی می کنند که طبیعی است وقتی که در جامعه قانون اجرا بشود و مردم اعتماد و اطمینان پیدا کنند که شرایط برای قانون شکنی مهیا نیست آرامش و اعتماد بیشتری پیدا می کنند و طبیعی است که کار مملکت سریع تر پیش خواهد رفت . (6)

هواداران سابق منافقین ترور شهید دستغیب را محکوم کردند

شهادت آیت الله دستغیب و همراهانش از سوی هواداران سابق منافقین که در بند 6 زندان ساری به سر می برند طی اطلاعیه ای محکوم شد .

در بخشی از این اطلاعیه ضمن محکوم شدن ترور آیت الله دستغیب آمده است : ما زندانیان بند 6 هواداران سابق سازمان آمریکایی منافقین که در زندان شهربانی ساری به سر می بریم با راهنمایی ها و کلاس های ارشادی که از طرف دادگاه انقلاب اسلامی ساری تشکیل شده است پی به اشتباهات خود در گذشته برده ایم و اکنون ضمن قدردانی از زحمات برادران پاسدار و دادستانی دادگاه انقلاب اسلامی ساری خواهشمندیم مبلغ 5500 ریال را به حساب خسارات ناشی از اعمال تروریستی واریز نمائید باشد که این عمل فرا راه دیگری در رضایت خداوند و امت اسلامی باشد . (7)

انفجار سفارت عراق در بیروت

در پی انفجار شدیدی که دیروز در غرب بیروت روی داد ساختمان 5 طبقه سفارت عراق به کلی نابود شد ، بنا به گفته پلیس تاکنون 20 نفر در انفجار اخیر کشته و نزدیک 100 تن دیگر نیز زخمی شده اند. به گفته منابع مطلع خسارت های وارده به سفارت عراق و کارکنان آن بسیار شدید بوده است چرا که هنگام انفجار بمب کارکنان و همچنین محافظین مسلح سفارتخانه در محل حضور داشته اند. سفیر عراق که گفته می شد جزو کشته های این حادثه بوده زنده از زیر آوار بیرون آورده اند ! گروهی به نام سازمان آزادیبخش عراق (فرماندهی کل) مسئولیت این عملیات را به عهده گرفته است.(8)

پی نوشت:

1- کیهان ، 25 آذر 1360 ، صفحه 14

2- کیهان ، 25 آذر 1360 ، صفحه 2

3- اطلاعات ، 25 آذر 1360 ، صفحه 16

4- جمهوری اسلامی ، 25 آذر 1360 ، صفحه 3

5- اطلاعات ، 25 آذر 1360 ، صفحه 1

6- جمهوری اسلامی ، 25 آذر 1360 ، صفحه 11

7- اطلاعات ، 25 آذر 1360 ، صفحه 1

8- اطلاعات ، 25 آذر 1360 ، صفحه 16

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول