اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در ادامه سیاست‌های ضدروسی

اوباما هر نوع رابطه اقتصادی با «کریمه» را ممنوع کرد

رئیس‌ جمهوری آمریکا با هدف محاصره اقتصادی «جمهوری خودمختار کریمه» و اعتراض به پیوستن آن به روسیه، قانونی را امضا کرد که هر نوع رابطه اقتصادی، صادرات کالا، فناوری و خدمات به این منطقه را منع کرده است.

اوباما هر نوع رابطه اقتصادی با «کریمه» را ممنوع کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه قانون مربوط به تحریم‌های جدید علیه روسیه را امضاء کرد.

طبق گزارش خبرگزاری «ایتارتاس»، بر اساس اطلاعات بیانیه ویژه کاخ سفید در این رابطه، این سند هر نوع روابط اقتصادی با منطقه کریمه که جزو خاک اوکراین بوده و به فدراسیون روسیه ملحق شده، را ممنوع کرده است. مطابق با این حکم، صادرات هر نوع کالای آمریکایی، فناوری و خدمات به منطقه کریمه ممنوع بوده و هیچ کالا و خدماتی هم از این منطقه به خاک ایالات متحده ممنوع خواهد بود.

قانون جدید دولت آمریکا در خصوص تحریم کریمه، ممنوعیت ورود برخی از مقامات جمهوری خودمختار کریمه و روسیه که در ارتباط با محدودیتهای تجاری-اقتصادی اعمال شده هستند را نیز در نظر گرفته است.

هدف دولت آمریکا از این اقدام، دادن هشدار لازم به تجار آمریکایی و همچنین تایید مجدد این مسئله است که دولت ایالات متحده پیوستن منطقه کریمه که بخش لاینفک خاک اوکراین محسوب می‌شود، به فدراسیون روسیه را به رسمیت نشناخته و بار دیگر از دولت روسیه می‌خواهد تا از حمایت استقلال‌طلبان در شرق اوکراین دست برداشته و تعهدات خویش در قبال توافقنامه «مینسک» را بطور کامل اجرا کند.

مناطق شرقی اوکراین از اسفند ماه سال گذشته در پی سقوط دولت مرکزی تحت فشار معترضان مورد حمایت غرب صحنه اعتراضات ساکنان عمدتا روس‌تبار بوده است. در جریان این درگیری‌ها که با حملات توپخانه‌ای، هوایی و زمینی نیروهای امنیتی اوکراین مواجه شده، بیش از 4000 تن کشته شده‌اند. شبه‌جزیره کریمه اوایل امسال در جریان همه‌پرسی از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد. کشورهای غربی با ادعای حمایت مسکو از استقلال‌طلبان، تاکنون چند دور تحریم علیه روسیه اعمال کرده‌اند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول