اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی اردبیل:

باغداران تا پایان دی ماه فرصت بیمه محصولاتشان را دارند/ تنه درختان نیز باید بیمه شود

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی اردبیل گفت: باغداران تا پایان دی ماه فرصت دارند تا محصولات باغی خود را تحت پوشش بیمه کشاورزی ببرند.

باغداران تا پایان دی ماه فرصت بیمه محصولاتشان را دارند/ تنه درختان نیز باید بیمه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه مدیران و مسئولان صندوق بیمه کشاورزی اردبیل اظهار کرد: تعهدات دولت و صندوق در این حوزه افزایش یافته به طوری که علاوه بر محصولات باغی تنه درختان نیز قرار است تحت پوشش بیمه قرار گرفته و مشکلات مرتبط در این حوزه برطرف شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در سرمازدگی اوایل امسال بخش زیادی از درختان میوه نیز خسارت دیده‌اند، امسال تصمیم گرفتیم تا بر اساس تصمیم کشوری تنه درختان را نیز تحت پوشش بیمه ببریم.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی اردبیل یادآو رشد: امسال علیرغم بارش‌های خوبی که در سه ماه اخیر اتفاق افتاده نباید کشاورزان دچار غفلت شده و از پوشش بیمه غافل باشند، تضمینی نیست که این بارندگی‌ها ادامه پیدا کند و یا حوادث ناگوار همچون خشکسالی، سیل، طوفان و سرمازدگی مزارع و باغات را تهدید نکند.

محمدی بخش کشاورزی و تولیدات و صنایع این حوزه را همراه با ریسک بسیار بالا توصیف کرد و گفت: برای اینکه کشاورزان امنیت خاطر کافی داشته باشند بهتر است با رقم ناچیز سرمایه‌های خود را با پوشش بیمه‌ای تضمین کرده و زمینه راحتی خیال خود را در این باب فراهم کنند.

این مسئول تصریح کرد: در مناطق سردسیر تنها دو روز فرصت باقی است تا محصولات کشاروزی به ویژه زراعی تحت پوشش بیمه قرار گیرند اما در مناطق گرمسیر تا 15 دی ماه زارعان فرصت دارند تام محصولاتشان را زیر پوشش بیمه ببرند.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی اردبیل ادامه داد: باغداران نیز تا آخر دی ماه فرصت مشارکت در این کار را دارند که امیدواریم امسال بالاتر از رقم سال‌های گذاشته و نزدیک به 85 تا 90 درصد محصولات تحت پوشش بیمه صندوق بیمه کشاورزی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدی در پایان سخنان خود از صندوق به  عنوان زیربنای اقدامات و برنامه‌ریزی‌های اساسی و ضروری در حفاظت از تولیدات بخش کشاورزی یاد کرد و گفت: انتظار می‌رود در این حوزه برخی فعالیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه را نیز در کاهش آسیب‌ها شاهد باشیم.

انتهای پیام/62004/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول