اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی همدان:

سقط درمانی در همدان 23 درصد کاهش یافت

مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: صدور مجوز سقط درمانی توسط پزشکی قانونی این استان در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد کاهش داشته است.

سقط درمانی در همدان 23 درصد کاهش یافت

علی‌احسان صالح امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: امسال 87 مجوز سقط درمانی در همدان صادر شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این تعداد 114 مورد بوده است.

وی گفت: صدور مجوز سقط درمانی توسط پزشکی قانونی این استان در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه مجوز سقط درمانی به درخواست فرد و در شرایط وجود خطر جانی برای مادر صادر می‎شود، گفت: در صورتی که ادامه بارداری برای مادر خطرناک باشد و یا به عقب افتاده و ناقص‌الخلقه بودن جنین منجر شود این مجوز نیز صادر می‎شود.

وی ادامه داد: صدور مجوز برای سقط درمانی زمانی است که این موارد از سوی سه پزشک متخصص و پزشکی قانونی تایید شود و سن جنین نیز کمتر از چهار ماه پس از لقاح باشد.

صالح تاکید کرد: اگر سن جنین از 19 هفته بیشتر بوده باشد و یا بر اساس سونوگرافی، بیش از چهار ماه از زمان لقاح گذشته باشد در آن صورت به هیچ عنوان برای متقاضی مجوز سقط صادر نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه درخواست‌های مربوط به سقط‌درمانی بدون نیاز به دستور قضایی بررسی می شود، دلیل آن را اهمیت به مقوله زمان در رسیدگی به این دسته از پرونده‌ها عنوان کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان افزود: با توجه به اهمیت زمان در پرونده‌های سقط درمانی، پزشکی قانونی مدارک متقاضیان را در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار می‎دهد و در صورت وجود شرایط قانونی با درخواست سقط جنین موافقت می‌شود.

وی در پایان سخنانش گفت: 158 مجوز سقط درمانی در سال 92 و همچنین 144 مجوز در سال 91 توسط پزشکی قانونی همدان صادر شده است.

انتهای پیام/3140/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول