اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم:

35 هزار دانش‌آموز قمی از طرح آهن‌یاری بهره‌مند می‌شوند

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: طرح آهن‌یاری در آینده‌ای نزدیک اجرا می‌شود که 35 هزار دانش‌آموز زیرپوشش آن قرار می‌گیرند.

35 هزار دانش‌آموز قمی از طرح آهن‌یاری بهره‌مند می‌شوند

هادی هدایتی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به طرح آهن‌یاری اظهار کرد: این طرح شامل دانش‌آموزان دختر متوسطه اول و دوم و تعداد زیادی از دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی است که در آینده‌ای نزدیک اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکثر افراد در این سن دچار کم‌خونی و فقر آهن می‌شوند، بنابراین جزو گروه هدف هستند که با همکاری مرکز بهداشت استان قم قرص آهن در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: هفته‌ای یک قرص در اختیار دانش‌آموزان گروه هدف قرار می‌گیرد و نحوه تغذیه همراه قرص نیز ارائه می‌شود تا از تغذیه سالم در این زمینه بهره‌مند شوند و از خوردن شیر با قرص آهن جلوگیری کنند تا مانع جذب آهن نشود.

وی با بیان اینکه مصرف قرص آهن برخی عوارض را به همراه دارد، گفت: مصرف این قرص یبوست را به دنبال دارد که مقطعی است و برطرف می‌شود و این قرص را نباید با شکم خالی مصرف کرد و اگر با آب میوه مصرف شود، جذب آن افزایش پیدا می‌کند.

هدایتی‌پور با اشاره به میزان پیشرفت اجرای طرح آهن‌یاری عنوان کرد: اکنون تمام آمار و ارقام از نواحی دریافت شده و به مرکز بهداشت استان ارسال شده است و مرکز بهداشت استان به محض اینکه قرص آهن در اختیار ما قرار دهد، بلافاصله طرح را شروع می‌کنیم.

وی با بیان اینکه 35 هزار دانش آموز امسال زیرپوشش طرح آهن‌یاری قرار می‌گیرند، گفت: اکثر کم‌خونی‌ها ناشی از فقر آهن است و این گروه سنی با توجه به اینکه در دوران رشد و بلوغ به سر می‌برند، از طریق قرص آهن، کم‌خونی خود را جبران می‌کنند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: تغذیه موادی مانند آب و کیک غنی شده چندان موفق نبوده، ولی این قرص به میزان زیادی از این کمبود را می‌تواند جبران کند.

وی با اشاره به فواید مصرف قرص آهن گفت: قرص آهن علاوه بر جبران کم‌خونی، سبب پیشگیری از استرس، اضطراب و افسردگی می‌شود.

انتهای پیام/78003/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول