اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیروان:

وقف توشه‌ای برای آخرت واقفان است

فرماندار شیروان از وقف به عنوان بهترین کار ماندگار برای آخرت یاد کرد و گفت: وقف توشه‌ای بزرگ برای آخرت واقفان است.

وقف توشه‌ای برای آخرت واقفان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان عباسعلی صفایی عصر امروز در همایش متولیان وقف مسجد جامع در این شهرستان با بیان اینکه احیاء موقوفات باید با همت مضاعف انجام شود بیان داشت: وقف یکی از منابع اقتصادی مهم به منظور تأمین مالی برای قشر محروم جامعه و از بین بردن فاصله طبقاتی است.
عضو شورای فرهنگ عمومی شیروان وجود موقوفات در کشور را نشان دهنده توجه  اصلی مردم به فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) دانست.
نماینده عالی دولت در شیروان گفت: وقف یکی از کارسازترین و سالم‌ترین شیوه‌هایی است که تمکن مالی را به صورت احسانی ماندگار در خدمت نیازهای جامعه اسلامی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: وقف ارادۀ نیک آدمی را پس از طی دوران زندگی، همچنان زنده و کارساز نگه می‌دارد از این رو  متولیان و مباشران امور اوقاف و مباشران امور اوقاف و امور خیریه وظیفه‌ایی بس بزرگ و مسئولیتی خطیر به عهده دارند و دین و وجدان آنان را به امانت و درستکاری و تلاش سالم فرا می‌خواند.

فرماندار شیروان همچنین با برشمردن نقش بقاع متبرکه در فرهنگ جامعه یادآور شد:باید با کار مضاعف بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند.
امام جمعه شیروان هم در این آیین با اشاره به پیشینه وقف در اسلام گفت: سنت وقف از مصادیق بارز احسان و خیرخواهی است که انسان در نتیجه تعالیم انبیاء الهی آن را از گذشته‌های بسیار دور تاریخ به وجود آورده و در صحنه حیات انسانی به صورت پدیده‌ای اجتماعی برای همه نسل‌ها به ودیعت نهاده است.
حجت الاسلام حسین کوثری وقف را از حسنات موکد دینی و در زمره اعمال صالح دانست و اظهار کرد: از نظر اخلاق، وقف و موقوفات  بارزترین تجلی روحیه تعاون اجتماعی است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان همچنین وقف را محرکه موتور توسعه کشور عنوان کرد و گفت: این فرهنگ باید بیش از پیش در جامعه اشاعه و گسترش یابد.
به گزارش فارس در این همایش از متولیان، مستأجران، خادمان بقاع، واقفان، خیران و هیئت امنای مساجد و فعالان قرآنی با اهدای لوح تقدیر و قدردانی شد.

انتهای پیام/63002/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول