اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن موسیقی خوزستان:

«محمد شهابی» میراث‌دار مقام‌های عربی بود

رئیس انجمن موسیقی خوزستان گفت: «محمد شهابی» نوازنده برجسته استان میراث‌دار مقام‌های عربی بود.

«محمد شهابی» میراث‌دار مقام‌های عربی بود
بهنام کوراوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، ضمن تسلیت به‌مناسبت درگذشت محمد شهابی نوازنده برجسته استان اظهار کرد: «محمد شهابی» نوازنده سنتور یکی از نوازندگان بنام موسیقی نواحی کشور بود.

وی اضافه کرد: شنیدن خبر درگذشت انسانی لایق، متین و هنرمندی چیره دست همچون استاد محمد شهابی، در این روزهای سخت که اخبار ناگوار درگذشت هنرمندان ارزشمند ایرانى به گوش می‌رسد، بسیار تلخ بود.
رئیس انجمن موسیقی خوزستان تصریح کرد: تردیدی در توانمندی آن مرحوم در نوازندگی نیست، اما سعه‌صدر و رفتار متین وى باعث شد که به قلب همکاران و دوستانش راه پیدا کند، می‌دانیم که این امر بسیار دشوارتر از هنرمند بودن است.
کوراوند عنوان کرد: مرحوم شهابی بدون شاگردى در محضر هیچ استادى، موسیقی را فقط با گوش دادن به قطعات و نغمات مرحوم احمد کنعانی و تعدادی دیگر از بزرگان موسیقی عربی خوزستان در آن زمان وارد این حرفه شد.
وی ادامه داد: محمد شهابی را می‌توان یکی از بهترین حافظان میراث گرانبهای مقامات و فرم‌های موسیقی نواحی کشور دانست به‌طوری که لقب «سلطان المقام» را به وی داده‌اند.
رئیس انجمن موسیقی خوزستان همچنین توضیح داد: محمد شهابی به اجرای مقام اهوازی و حکیمی شهرت خاصی داشت.
کوراوند ادامه داد: شهابی نه تنها یک نوازنده توانا و خوشنام که الگوی واقعی یک هنرمند بود بلکه هنر معنویت در اخلاق و منش او ریشه داشت.
رئیس انجمن موسیقی خوزستان تاکید کرد: در جشنواره موسیقی امسال خوزستان قطعاً یکی از شب‌های موسیقی را به ایشان اختصاص خواهیم داد.
به گزارش خبرگزارى فارس، مرحوم محمد شهابی با گروه «تراث الاهواز» به سرپرستی حمید هواشمی در جشنواره موسیقی محلى نواحى ایران در کرمان مقام اول را کسب کردند.
در نهایت این نوازنده برجسته با بیش از نیم قرن نوازندگی و انتقال این فرهنگ گرانبها به نسل‌های بعد از خود بدون هیچ نوع اثر صوتی، تصویری، به دلیل بیماری سرطان فوت کرد.
انتهای پیام/72001/الف30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول