اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار کلاچای خبر داد

راه‌اندازی 21 دهیاری جدید در بخش کلاچای

بخشدار کلاچای از راه‌اندازی 21 دهیاری جدید این بخش در سال جاری خبر داد.

راه‌اندازی 21 دهیاری جدید در بخش کلاچای

به گزارش خبرگزاری فارس از کلاچای، هادی کوچکی عصر امروز در جلسه با دهیاران بخش کلاچای آشنایی کشاورزان و روستاییان با طرح صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را مورد تاکید دهیاران قرار داد و اظهار کرد: اهداف و سیاست‌های این صندوق بهره‌مندی تمام روستاییان از مزایای آن است.

وی بازنشستگی، از کار افتادگی و برخورداری بازماندگان تحت تکفل بیمه شده را از مزایای عضویت در این صندوق اعلام کرد و افزود:  دهیاران برای آشنایی بیشتر مردم با این طرح همت و مساعدت کنند.

بخشدار کلاچای از راه‌اندازی 21 دهیاری جدید در سال جاری خبر داد و گفت: اکنون این بخش دارای 31 دهیاری است که با راه‌اندازی دهیاری‌های جدید تعداد دهیاری‌های کلاچای به 52 دهیاری افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه بخش کلاچای دارای 71 روستا است، تصریح کرد: دایر شدن دهیاری‌های جدید در راستای توسعه و افزایش خدمات عمرانی و برطرف شدن محرومیت در روستاها صورت می‌گیرد.

کوچکی تاسیس دهیاری جدید را در روستاهای امیر بنده، اردو محله، چناربن، جانباز محله و ... عنوان کرد و گفت: کارخانه کمپوست رودسر نیز دوباره راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: دپوی زباله در حاشیه جاده‌ها و روستاها علاوه بر اینکه فضای زشتی به سیمای منطقه داده سلامت و بهداشت جامعه را نیز با خطر جدی مواجه کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه ظرفیت محدودی برای زباله‌های بخش کلاچای تعیین شده است، افزود: باید تلاش کنیم تا با فرهنگ‌سازی درست در سطح روستاها و تفکیک زباله از مبدأ مقدار حجم زباله‌های بخش را تا حد ممکن کاهش دهیم.

عضویت 58 هزار خانوار در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان

معاون صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان نیز در ادامه جلسه مذکور گفت: حق بیمه در این صندوق 15 درصد است که 10 درصد آن را دولت تامین می‌کند.

به گفته یزدان شعبانی، پرداخت حق بیمه افراد با توجه به سطح درآمدی توسط متقاضی از 120 هزار تومان تا 300 هزار تومان اختیاری و به صورت سالانه یک‌بار پرداخت می‌شود و انتخاب سطح درآمدی بالاتر به معنای دریافت حقوق مستمری بالاتر است.

وی افزود: هر زن و مرد که حداقل 65 سال سن و 15 سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشند می‌توانند از مزایای پیری بهره‌مند شوند و این صندوق حق بیمه از کارافتادگی را با یک سال سابقه پرداخت می‌کند.

این مسئول 300 هزار خانوار روستایی و کشاورزان غیر ساکن روستاهای گیلان را واجد شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان دانست و متذکر شد: تاکنون در گیلان 58 هزار خانوار روستایی عضو این صندوق شده‌اند و بالغ بر 700 خانواده از مزایای صندوق که شامل مستمری ناشی از فوت و از کارافتادگی است بهره‌مند هستند.

وی رودسر را دارای 26 هزار خانوار واجد شرایط این صندوق دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون 4 هزار و 800 خانوار بیمه شده‌اند و بالغ بر 70 خانواده از مزایای این صندوق شامل مستمری ناشی از فوت و از کارافتادگی بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/2300/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول